FIT.nl

Vertel hier je doel en voortgang

Hoi Allemaal,

Het leek mij leuk om een topic over progressie/voortgang te maken.
Ik heb even gezocht in alle topics maar volgens mij is dit er nog niet. Anders kan iemand even de link sturen en dan wissen we deze.

Doel:
General:
Training:
Voeding:
Voortgang:

Ik zal beginnen.

3 likes

Doel: Fitter worden, strakker en gespierder, gezonde relatie met voeding.

Voortgang: 12-08-2019

General:
Ik train nu een jaar met Fit.nl en de app, vorig jaar had ik nog heel vel moeite met balans vinden in mijn energie (dit komt door een auto-ongeluk, en hierdoor heb ik hersenletsel.) Op dit moment ben ik afgekeurd en heb ik een redelijke balans gevonden in mijn dagelijkse bezigheden.
Ik volg nu geen dieet meer, maar eet alles wat ik wil, en kies 90% voor gezonde producten, zolang ze maar in mijn dagtotaal passen. Dit geeft veel rust en minder stof tot nadenken voor mijn hersens.
Ik heb het gewicht op de weegschaal losgelaten en kijk daar niet meer naar. Ik meet nu elke week met een centimeter.

Training:
Ik train nu 5 tot 7 keer in de week, ik heb 2 lowerbody dagen en 2 opperbody dagen +cardio warming up 20 min, dan nog 2 dagen waarbij ik focus op core stability en 60 min cardio pak. Afgelopen maand heb ik echt progressie kunnen maken. Ik kan zwaarder trainen, herstel beter, en het lukte me om nu 3 weken al elke dag te sporten. Ook probeer ik vaker te wandelen. Heel fijn.

Voeding:
Ik was altijd met voeding bezig, veel te veel, dacht hele dagen na over voeding, wat ik zou gaan eten, en heb verschillende diëten geprobeerd.
4 weken geleden heb ik het roer omgegooid, geen low carb, geen ander “dieet”. Maar gewoon eten wat ik wil zolang ik me maar een beetje aan mijn kcal dagtotaal houd. Dit voelt veel beter en ik ben er veel minder mee bezig.

Voortgang:

• 4,3 kilo af,
    -2.5% vet %
    -6cm omtrek middel smalst
    -8 cm omtrek navel
    -2.5 Omtrek billen
    -4.5 omtrek benen
    +1% spieren
5 likes

Heel goed bezig!! Goeie cijfers ook.
Mooie vooruitgang, en alles lekker rustig aan doen.
Obsessief met eten of sporten nodig zijn is voor niemand goed.
Ook met kleine stapjes kom je vooruit, en zal je uit eindelijk komen waar je wilt zijn!!

Ga zo door!

2 likes

@HannekeT

Wat fijn dat je je weer beter voelt :slight_smile: Zeker een bevrijdend gevoel?

2 likes

Doel: spiermassa ontwikkelen
General: ik gebruikte diverse app’s en ook een excel sheet om de gewichten etc bij te houden. Echter merkte ik meer dat óf aan het schrijven of op mijn telefoon bezig was.
Training: MA, woe en vrijdag: fullbody en dat verdeelt:
Borst, tricep.
Rug, bicep.
Buik, billen.
Benen, schouders.
Bij elkaar hooguit een uurtje bezig wat ik voor mezelf ook wel voldoende vind.
Voeding:
houd ik momenteel niks van bij, ik regel gewoon de schijf van 5:
5 x 2 bakjes:
-vis, groenten, rijst.
-vlees(vervangers), pasta en groenten.
-tussendoortjes (fruit, noten, repen en af en toe snoep)
Voortgang:
In het begin ging (januari) het goed.
Doordat ikzelf al in 2 sporten werk vind ik lastig om mezelf te motiveren omdat ik dan meer in de sportschool dan aan het ontspannen ben.

2 likes

Nou komt ie dan:

Doel:
Doelgewicht van 79 kg bereiken en hierna beginnen met spieropbouw
General:
Gebruik de Yazio app voor kcal tracking, volg geen dieet, maar let op wat ik eet, meer vers, minder vet.
Training:
3 tot 5 keer per dag een mix van kracht, cardio en hiit. De tijd per sessie varieert van 30 tot 60 minuten.
Voeding:
Let meer op mijn calorie intake en de verhoudingen macros.
Voortgang:
Begonnen met een startgewicht van 110 kg, nu gearriveerd op 83,7 kg. Dit duurde een jaar en ging met ups en downs. Zit dus nog in de cutting fase. Minder vetpercentage, meer spierpercentage. Daarnaast fitter geworden, meer push ups, langere plank, etc.

3 likes

Idd. Voel me nu ook echt goed :slight_smile:

2 likes

Ja zeker… ik kan zelfs soms savonds trainen als het wat drukker is. Dit geeft een goed gevoel… een gevoel van weer grip op je leven hebben. En dan zie ik weer is wat meer mensen in de gym…dat is ook leuk. (Ik klets eigenlijk niet hoor hahah) ze zullen zich wel afvragen waarom ik met een zonnebril op train. En mijn noice cancelling headphone. Tot nu toe hebben maar 2 mensen het gevraagd🤣.

1 like

Goed bezig! Ik de fitapp zie ik automatisch mijn voortgang… heel fijn…want van elke oefening alle gewichten onthouden en reps kan ik niet.
Mooi schema… prep je je voeding? Waarom ging het in januari beter dan nu? Enig idee?
Voor mij is de gym een soort van ontspanning, maar ik begrijp dat als je er wetkt het miss wel wat veel is. Misschien thuis wat gewichten pakken.!?

1 like

Top figuur heb je. Persoonlijk zou ik niet verder afvallen, maar iedereen kijkt er anders na en heeft zijn eigen smaak!

Ga ik deze ook eens toepassen!

Yes, ik prep mijn voeding. Omdat dit goedkoper is dan elke dag een plastic bak met eten kopen.

Waarom het beter ging:
-Ik wist beter wat ik deed en had een doel.
-Ik zag lichamelijke veranderingen welk ik nu “niet” meer zie.
-Ik ben het “spelen” in de sportschool min of meer verloren. Veel moeite om dit te herpakken.

1 like

Dank je… nee afvallen is ook mijn doel niet meer. Ik heb nog best wel buikvet hoor…maar deze kleding kleed gewoon mooi af :slight_smile:

@spectacles35 Wat knap dat je zoveel bent afgevallen!
Goed bezig!

1 like

@KKC oke… jammer…hier heeft @erikhuizenga of @j.vandermark misschien nog wel wat tips of een artikel over.

Buikvet of niet, dat wat ik zo kan zien op de foto ziet er goed uit. Een beetje vet kan geen kwaad in mijn ogen.
Maar nogmaals iedereen kijkt er anders na!

2 likes

Klopt ben ook tevreden hoor😊
Maar een doel hebben is altijd goed:)

1 like

Daar heb je gelijk in, dan is je volgende doel mooi op gewicht blijven :laughing:

1 like

Doel:

• 250kg squat of iig meer dan @j.vandermark :muscle:t2:
  • halve marathon Spitsbergen uitlopen gevolgd door oplopen “mont ventoux” 5 dagen later. (juni 2020) (dit hebben we zo slecht gepland :joy::joy::joy:)

Hoe:

• Geen idee nog, nogal paradoxaal doel dit :joy:
  • eerst maar eens 15kg cutten zodat ik ook kan zwemmen als er andere mensen zijn zonder dat ze me “wally de walrus” noemen :joy::joy: leuk man een klein zoontje

Training:
start (na 18 maanden rust) met 3x per week in gym, 2x hardlopen en 1x zwemmen

1 like

Goed bezig. Flink start programma na 18 mnd rust. Heel veel succes :slight_smile:

Het was niet helemaal rust… heb 3 halve marathons gelopen en wat gezwommen, alleen geen gym meer gezien lol

2 likes