FIT.nl

Verschil tussen impedantiemeting en 4punts vetmeting

Hey allemaal!
Vandaag ben ik erachter gekomen wat een verschil het is tussen een impedantiemeting en 4 punts meting.

De weegschaal geeft een percentage aan van 19.6% terwijl de 4punts meting een percentage aangeeft van 14.6. Een 5% verschil.

Ik wist wel dat het een verschil zou zijn maar deze ruime 5 procent had ik niet gedacht!

Nu ik weet wat mijn percentage is heb ik mijn doel voor 2019 behaald! Tijd om een nieuw doel te stellen voor 2020 :grin::+1:

3 likes

gefeliciteerd,
je doel behalen is leuk!

1 like

Dankjewel! Jaa is zeker motiverend! Nu wil ik ook door blijven gaan haha. Ben erg benieuwd naar het eind vh jaar, kijken of ik nog meer kan bereiken!

Gefeliciteerd met het behalen van je doel!

Vanuit mijn ervaring is met name de handeling een verschil.

Als ik een 4-puntmeting doe, dan kan ik de huidplooi nét anders pakken dan mijn collega of zoals een vorige keer.
Tot nu toe vind ik een impedantiemeting (mits op alle voorwaarden hetzelfde zijn zoals de vorige keer) betrouwbaarder.

Daarom is het fijn als altijd dezelfde persoon het meet en deze persoon het al honderden keren gedaan heeft, dan vind ik de 4-puntsmeting wel wat meer betrouwbaar. En natuurlijk niet met zo’n simpele vetpercentage meter van body&fit bijv.

Ook wel, een diëtist.

1 like

" En natuurlijk niet met zo’n simpele vetpercentage meter van body&fit bijv"

Zijn deze niet betrouwbaar dan? Ook niet als je ze op de juiste manier gebruikt? Daar heb ik namelijk de meting mee gedaan.

1 like

Persoonlijk vind ik die dingen waardeloos, maar daar kunnen meningen in verschillen. Ik gebruik liever deze onderstaande.
Maar dat is ook een prijs verschil waar je u tegen zegt.

https://images.app.goo.gl/kWkZC1FLwhsG1zNT9

2 likes

Mooi apparaat om iemand bij de neus te nemen. :smiley:

2 likes

@j.vandermark hoe bedoel je dat?

Dat is wel ff een prijs jah haha. Maar als t zijn werk doet is t alleen maar goed! Ik ben benieuwd wat 2020 me gaat brengen in elk geval :grin::+1:

1 like

Ik hoop dat al je doelen mogen uitkomen!
:blue_heart:

1 like

Haha gewoon lolletje. Je kunt er mooi iemand bij de neus mee nemen. :smiley:

2 likes

Ja ik vermoede al dat je het zo bedoelde, maar je kon het ook anders lezen he. :blue_heart:

Dankjulliewel allemaal! Het is een hele reis geweest haha :muscle::sunglasses: