FIT.nl

Verschil in apps hoe gaan jullie hier mee om

Mijn garmin kent niet alle sporten, vanavond ben ik wezen kanoën.
bij gehouden met endomondo
Vul ik later activiteit toe aan garmin conect, komt daar een hele ander calorieën gebruik uit.

Hebben jullie hier ook wel eens last van en hoe gaan jullie hier mee om?

Nee daar heb ik zelf gelukkig geen last van aangezien ik maar 1 app gebruik. Miss handig om even op google te kijken wat 1uur kanoën ong doet. Dat is natuurlijk nooit 1op1 te vergelijken met jezelf. Maar kan wel een goede richtlijn zijn. Als google een beetje overeen komt met je app mag je er wel vanuit gaan dat die waardes redelijk kloppen.

@MartinvandeBeek ik gebruik zelf niet zo’'n app. Maar heb je het wel gesynchroniseerd? Soms kan het ook op google staan, dat meer mensen die vraag hebben.

@erikhuizenga de activiteit kanoën staat niet in zijn app volgens mij, dan heeft synchroniseren ook weinig nut volgens mij. Of zie ik dat verkeerd?

@Omerta haha sorry niet helemaal wakker :slight_smile:

1 like

Ik neem het je niet kwalijk haha. Dan zet je maar even een bak sterke koffie :blue_heart:

1 like

Met gamin connet probeer ik mijn activiteiten bij te houden. Mijn activiteiten tracker van garmin voegt alles toe… Roeien kent hij echter niet.
als ik handmatig roeien invoer, berekend hij wel zelf de calorieën verbruik.
endomodo kan bijna alle sporten bijhouden.
vandaar dat roeien met deze app heb bijgehouden

Persoonlijk zou ik 2 of 3 referentie punten zoeken en daar een gemiddelde van tellen.
Het blijft altijd een schatting.

1 like

Is er een reden waarom je alles wilt bijhouden en kwantificeren? Is dat nodig? Wat levert het je op? :slight_smile:

2 likes

Inzicht in hoe mijn lichaam omgaat met bewegen en voeding.

Hoef ook niet alles te weten, heb jaren gedacht dat ik door bewegen en gezond te eten. Niet kon afvallen.

Nu lukt dit wel, en door te leren weten hoe mijn lichaam werkt, kan ik hier rekening mee houden met wat ik eet

1 like

Dit.

Als sport voor de lol (je gezondheid) dan zou ik met regelmaat een nieuw schema maken.
Als je sport voor een doel (marathon) zou ik pas een app gaan gebruiken

Waarom vaak wisselen van schema als je met een goed schema bezig bent, zo kun je niet goed vooruit gang boeken.
Waarom pas met een marathon een app gebruiken?

Ik snap je vraag:“waarom pas met een marathon een app gebruiken?” niet?

Klopt helemaal.

Sport is sport, de 1 is al la g bezig en sport op hoger niveau.
ben een beginner en ik vind het juist fijn om de vooruitgang terug te zien.
Voor mijn gevoel doe ik ook aan topsport, alleen mijn niveau is nog niet zo hoog.

1 like

Hij mag voor jou kloppen. Ik snapte 'm niet.

Enfin: ik zou een schema maken.

Haha ik begreep juist jou vraag verkeerd.
Ik dacht dat je bedoelde ik snap jou vraag

Hiermee dacht ik dat je bedoelde waarom pas met een marathon gebruiken, niet?

Hoe bedoel je een schema maken. Het is toch juist ook fijn sport en voeding in een app bij te houden?

Zie je waar het mis ging bij mij?

Hey Martin,

De meeste apps berekenen je verbruik adhv jouw lichaamsgewicht, duur, snelheid etc. Als je traint met een hartslagmeter gekoppeld aan de app en je hebt je hartslagzones ingesteld dan wordt het al iets nauwkeuriger. Maar dan nog kunnen zulke apps tot rare verschillen komen. Bijv twee wielrenners die samen fietsen waarbij de een 2000 Kcal verbrandt en de andere 1100. En de een echt niet tig kilo zwaarder is dan de ander.
Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar betrouwbare cijfers over hoeveel Kcal je per kg ongeveer verbruikt bij verschillende intenisteiten kanovaren. Dan kun je voor je zelf een schatting maken

1 like