FIT.nl

Vegatarisch eten

Hi allemaal,

Ik ben bezig om meer vegetarisch te gaan eten.

Laten we de reden achterwegen laten omdat het mij om iets anders gaat:
Ik ben in de basis bekent met vega eten en er is voor het gevoel nog een lange weg te gaan om deze manier van eten compleet onder controle te krijgen.

Waar het mij omgaat, is het mealpreppen.

Volgens een behoefte berekening dien ik 3000+ kcal eten om op gewicht te blijven, ( ik ben 2 meter lang, weeg rond de 83 kg en ik beweeg naar mijn mening vaak genoeg al zit ik momenteel heel veel voor school).

Goed,
Ik ben dus op zoek naar (makkelijke) vlees vervangers zonder dat ik al te veel supplementen hoef te kopen om aan bepaalde stoffen te komen.

Wat zijn jullie voorkeur mbt het vervangen van:
Rundergehakt, kipfilet en biefstuk?

Goedemorgen KKC,

Even een vraag die wellicht een goede aanvulling kan zijn voordat we antwoord geven :slight_smile: , eet je wel vis?

Liefs Nononsense

Yes, vis eet ik met regelmaat.

Vorige week tonijn en hiervoor veelal tilapia (daar van ben ik de laatste keer in goed van over mā€™n nek gegaan. Dus je kan je voorstellen dat ik niet aan het trappelen ben om dit weer te bakken).

@KKC In principe is dat goed te doen. Ik eet ook 1-2 keer per week vette vis. Verder geen vlees.

Je kunt bijvoorbeeld tofu (veel eiwitten bevat) goed marineren. Je hebt tegenwoordig ook veel vleesvervangers (daar zou ik niet teveel van nemen, die bevatten namelijk veel zout). Ook kun je lekkere recepten maken met peulvruchten.

In dit artikel staan ook verschillende tips:

Kan je daar wat mee?

1 like

Met vegetarisch gehakt kun je ook veel lekkere recepten maken @KKC Werkt prima als vervanger van gehakt.

https://www.fit.nl/recept/buddha-bowl (dit is bijv. ook een lekker recept, met de nodige eiwitten)

2 likes