FIT.nl

Uiteten en afvallen, hoe dan?

#1

Hi,

Ik ga binnenkort uiteten op een doordeweekse dag, namelijk maandag, en heb normaal mijn “cheatmeals” in het weekend. Iemand die weet hoe ik dit aan kan pakken zodat mijn planning niet in soep loopt?

Ik hoor het graag!

Groetjes

0 Likes

#2

Geen idee waar voor aan het trainen bent, enige advies wat ik ooit heb gelezen:
Stop met ‘cheatmeals’- cheatmeals noemen.
Om terug te komen op je vraag: geniet van het menu en kies voor iets met veel groenten.

succes!

0 Likes

#3

Hey bedankt voor je reactie! Ik ben nu al een paar maanden aan het afvallen en er is nu ong 6 kilo, dit zegt alleen niks want ik doe aan krachttraining. Maar ik wil mijn lichaam nu wat meer gaan shapen.

Bedankt voor de tip!

1 Like

#4

Je kan gewoon eten, alleen zal ik eromheen beter inplannen. Dus misschien je ontbijt wat kleiner en je lunch wat minder eten.
Wat ik zelf doe is toch mijn voeding tracken op de food app. Ook al weet ik niet presies hoeveel ik eet als ik uit eten ben, maar ik zet wel bijv kip erin met biefstuk en aardappeltjes enz zodat ik toch een beetje een richtlijn heb hoe ik zit met mijn kcal die dag.
Je zou ook eventueel 1dag voor en 1dag na het uit eten iets minder kcal kunnen eten om dit verschil van die dag gedeeltelijk gelijk te trekken.

0 Likes

#5

@MvL

Het is het inderdaad goed om het geen cheatmeals te noemen. Waarom we daar geen voorstander van zijn lees je in dit artikel: https://www.fit.nl/afvallen/cheat-meals

Een keer uiteten si geen ramp en hoeft niet gelijk er voor te zorgen dat je te niet afvalt. Het is wel goed om van tevoren duidelijke regels op te stellen en de slankere keuzes te maken. Meer hierover lees je in dit artikel: https://www.fit.nl/afvallen/feestjes-borrels-eten

Kan je wat met de tips in dat artikel en wat wil je gaat toepassen?

0 Likes