FIT.nl

Trainen voor een Spartan Beast (21+ km met 30+ obstakels)


#21

Sick! Dat is echt bizar. Hardlopend :open_mouth:


#22

Yup, en als je haar vrolijke finishfoto’s ziet, zou je denken dat ze net begonnen is.


#23

Gisteravond in de sportschool o.a. griptraining gedaan, het lukt nu om 2-3 seconden aan 1 arm te blijven hangen, voordat ik naar beneden glijd :slight_smile:
Wel handig als ik daar ook wat sterker in word.
Afgelopen weekend 12km gerend, met beetje wandelen tussendoor. Ging ook best goed.

Doe nu:
Maandag: duurloop 5-7 km
Dinsdag: sportschool
Woensdag: hardlopen interval/heuveltraining
Donderdag: sportschool
Vrijdag: rust
Zaterdag: lange duurloop, 10-15 km momenteel. Wil hier ook wat trailruns aan toevoegen
Zondag: rust


#24

Ziet er goed uit!

Griptraining kan ook met gewone oefeningen trouwens: handvatten van gewichten e.d. wat dikker maken met een rubber lapje of een strook stof ofzo. Spaart wellicht tijd.

En dat hangen voor tijd is een superoefening. Ook 2-handig met actieve hang!


#25

ik vond het wel even leuk om specifiek dit te oefenen. Laatst ook farmers walk en plate carry lopen doen, dat voel je ook wel goed in je handen en vingers. Handdoek hangen ga ik ook eens proberen.


#26

Wat voor soort oefeningen doe je in de sportschool? :slight_smile:


#27

Laatste training (afgelopen zondag), was 30 minuten. Had niet zoveel tijd.
Toen deed ik (kg x reps):
Monkeybars 1 (alle 25 latjes)
Barbell Deadlift 20x4 40x5 50x4 55x3
Leg Press 80x6 100x8 110x4
Hanging Knee Raise 15 12
Negative Chinup 1 1
Barbell Shoulder Press 15x10 15x8

Daarna nog even op de crosstrainer, 4 min. Toen stopte de muziek en moest ik de sportschool uit, ze gingen sluiten :stuck_out_tongue:

Probeer altijd om Quad, Butt/Hamstring, Push, Pull, en Core oefening te doen in de training. Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb, waar ik de focus op wil leggen en hoe goed bepaalde oefeningen gaan, voeg ik extra oefeningen toe.


#28

Interessant :slight_smile:
En zien je 2 sportschooldagen er precies hetzelfde uit, of varieer je die ook?


#29

Het is meestal een variant op dit wat ik doe.Of ik pak iets van het schema van Spartan, zoals in mijn eerste post.


#32

Moest dit weekend werken, maar toch gelukt om zaterdag hardlooprondje van 4 km te doen, en vanmiddag nog 40 minuten sportschool meegepakt voordat ze sloten :smiley:
Deadlift 65 kg x 3 kunnen doen, best goed.


#33

:muscle: Nice! Flink aan het werken aan je kracht en conditie dus! Nu spierpijn? :stuck_out_tongue:


#34

Gisteren viel nog wel mee, maar vandaag voel ik het wel aardig XD


#35

Vandaag Strong Viking Mud in Duitsland gedaan.
Ging best lekker, 2de helft kakte ik wel wat in, ook omdat er toen de meeste zware blubber was. Maar ik vond het verder best goed gaan.
Knipsel


#36

Mooi rondje! Flinke afstand ook :slight_smile:

Wat was de leukste obstakel die je tegen bent gekomen?


#37

Hé tof! Nog aandachtspunten ontdekt voor de volgende keer?


#38

Ik vond de Wheel of Steel / Rolling Monkey erg leuk om te doen: https://www.facebook.com/StrongViking/videos/1561283117293742/
Best zwaar, omdat je de hele tijd naar boven moet pakken.

Grip ging best goed, echte armkracht met optrekken moet ik nog iets meer aan werken. En bij de 2e helft begon ik wat zware benen te krijgen, kijken hoe ik dat wat beter kan trainen. Eens proberen om zelf wat snacks mee te nemen, dat gaat straks bij de 21km ook wel handig zijn.

Ik had nog wel wat energie in de benen om wat meer kilometers te lopen toen ik over de finish kwam, maar de echte kracht begon een beetje op te raken. Maar ik ben al een goed eind op weg met trainen.


#39

Ben er achter gekomen dat 5x in de week toch wat te fanatiek is, ben nu overgegaan op 4x, waarvan 2x kracht en 2x hardlopen. Werkt iets beter voor mij, anders rust ik te weinig. Ik werd ook ziek laatst (maar kan ook toeval geweest zijn).

Nu train ik dus zo:

Maandag: kracht/crossfit in sportschool
Woensdag: hardlopen
Donderdag of Vrijdag: kracht/crossfit in sportschool
Zaterdag: lange afstandsrun


#40

En dat is nu precies waar het om gaat! Wellicht dat je in de zomer wel wat vaker kan trainen (veel mensen hebben dan meer energie en een wat betere weerstand), of het lag aan iets anders… je lijf geeft het blijkbaar prima aan!


#41

Ik loop momenteel ook bij een psycholoog, zit met wat depressie en stress gerelateerde klachten. Ik merk dat sporten wel goed werkt voor mijn humeur, maar het is toch lastig in te passen en om op gang te komen op een dag.
Moet proberen een zo goed mogelijk ritme aan te houden, ene dag gaat beter dan de andere.

Deze week ging het wel redelijk, heb collecte gelopen maandag, dinsdag sportschool, woensdag 4,8 km hardgelopen, ga straks nog even naar sportschool, en morgen nog een Ekiden (Marathon in estaffe-vorm, ik loop een blokje van 5 km)


#42

Bah das rot… onzichtbaar maar oh zo echt… en t vreet energie! Sterkte/succes!