FIT.nl

Trainen met weerstandsbanden effectief?

Beste mede-sporters,

Door de coronacrisis kunnen we voorlopig nog niet naar de sportschool.

Omdat ik voorlopig toch wel iets wil doen om enig sinds in ‘‘shape’’ te blijven ben ik aan het twijfelen om weerstandsbanden aan te schaffen. Het is klein materiaal waar je relatief veel oefeningen mee kunt doen.

Ik wil vooral me bovenlichaam bijhouden zoals armen, schouders, borst en rug.

Wat is jullie ervaring met weerstandsbanden? Fffectief of totaal niet? Iemand misschien een handig trainingsschema?

1 like

Het is zeer zeker effectief,vooral met de juiste oefeningen. En heel dicht tot falen trainen,dat is nu het beste aangezien je waarschijnlijk hoger gaat zitten in herhalingen. Bijkomende voordeel is dat als de sportschool weer open gaat je sneller op je oude niveau zit.

1 like

Zeker waardevol. Echt een must have als je thuis of buiten traint.

We hebben een aantal schema’s in onze app met elastieken. Na aanschaf, stuur me even een bericht. Stuur ik je de linkjes met schema’s voor elastieken.

Zelf ben ik ook groot fan van ringen.

1 like

Ik heb ze ook en het werkt best goed. Je hebt dan verschillende kleuren voor lichter of zwaarder en je kunt ze ook tegelijk gebruiken aan dezelfde handvatten voor nog meer “gewicht”. Ook zit er een ding bij waarmee je het vast kunt maken aan de deur, zodat je goed je borst kunt trainen

Er is trouwens wel verschil tussen weerstandsbanden en elastieken qua aankoop dacht ik

1 like

Even een algemene reactie dan iedereen antwoorden, fijn om te lezen dat weerstandsbanden zeker effectief zijn! Ik wil ze vooral gebruiken om inderdaad me bovenlichaam te trainen.
Niet te groot voor thuis wat het ook wel makkelijk maakt.

Kun je met weerstandbanden ook je doelen bereiken of zijn ze echt alleen effectief om je lichaam bij te houden?

Ik kwam ze tegen op vouchervandaag voor een mooie prijs. Gelijk besteld!
Helaas wel 10-20 werkdagen levering maar het is niet anders.

@j.vandermark

Het is jammer dat je app er maand is en niet gewoon 1x aanschaffen en klaar. Ik ga er over nadenken. een trainingsschema voor weerstandsbanden mag je me altijd sturen haha.

1 like

Je kunt met je eigen lichaamsgewicht echt veel bereiken. Een geweldige fysiek.

Ja dat snap ik. Maar we hebben al een compleet gratis platform met jarenlange info, tips, video’s en podcasts. Moet wel iets tegenover staan. Vandaar bijvoorbeeld zulke diensten… :slight_smile:

wat doe je zo al met weerstandbanden? Ik heb nl niet echt iets in de buurt om ze aan vast te maken?

Je kunt ze vastmaken aan een deurpost, trapleuning, partner :smiley: , ringen in het park, bomen in het park. Een tafel die (let op) goed vast zit.

Je kan ze ook tegen jezelf vastzetten. Bvb door je voet door de lus te steken. Of “bench press” door in de lus te gaan liggen. etc.

Goeie, voor dat laatste. Oud filmpje van ons:

1 like

Je partner :rofl: al is het maar niet om de nek want dat gaat niet goed.

Zit er bij jou niet zo’n deurstopper bij? Daarom kun je hem bovenaan de deur of aan de zijkant of onderkant vast maken

1 like

Dank voor het filmpje Jeroen!

1 like