FIT.nl

Train like a pro november

Hoi!

Ik ben Marten, een beginner-intermediate gym beest (3 a 4 keer per week split schema) en wil graag voor één maand proberen hoe het is om als een ‘pro’ te trainen.

Mijn voornaamste doel is om (1) te leren en na de maand de zaken die me bevallen te integreren in mijn huidige gedrag (2) beetje sterker worden (3) mezelf mentaal uitdagen.
Graag ontvang ik tips (bijvoorbeeld makkelijke, gezonde en voedingsrijke gerechten maar ook leuke oefeningen die niet voor de hand liggen) voor mijn challenge!

Mijn programma in een notendop:

• genoeg slaap elke nacht (>8u, liefst 9u);
  • voedseldagboek bijhouden om te checken of ik aan mijn macro’s kom (met name eiwitten: ~2,0g/kg - ik weeg ongeveer 71kg bij 1.78m)
  • trainingsschema: 5 dagen (push-pull-rust-lower-upper-rust-lower) met genoeg sets per spiergroep.

Alvast bedankt!

Leuke challenge en ik ben ook benieuwd hoe je het bevalt om een maand lang er heel fanatiek voor te gaan.

Qua recepten:
Voor welke dagdelen zoek je inspiratie?

Persoonlijk ken ik je trainingservaring, dus push/pull zou je zeker kunnen gaan doen.

Naast de voedseldagboek raad ik het ook aan om je 1 of 2 keer per week te wegen.

Verwacht je ook moeilijke momenten, zo ja welke? En hoe wil je daar mee omgaan?

Ha Erik!

Thanks voor je vragen :smiley:

Met name voor mijn avondeten heb ik nog wel ruimte voor inspiratie. Ik ben geen vegetariër of veganist dus veel opties.

Ik voetbal ook, dus daar heb ik genoeg verleidingen (lees: bier en laat op bed). Ook zal ik andere gezellige avondjes moeten afslaan. Ik weet dat dit tijdelijk is dus ik vermoed dat ik dit wel volhoud.

Voor het avondeten hebben we verschillende mogelijkheden. Deze vind je op de pagina: www.fit.nl/recepten.

Ga je een maand geen alcohol meer drinken?

Ah tof, zitten lekkere recepten tussen!