FIT.nl

Toename eiwitinname en jeuk

Ben een vrouw van 60 jaar. Het doel van mijn training is om meer spiermassa te krijgen. .Volgens de metingen bij Basic Fit heb ik een vetpercentage van 8%, spier 87%. Ik heb een te laag BMI en wil aankomen (vooral in spiermassa). Nu ben ik meer eiwitten gaan eten, maar heb regelmatig jeuk over mijn hele lichaam. Kan dit een gevolg zijn van teveel eiwitinname? Zo ja, wat zijn andere mogelijkheden om mijn trainingsdoel te bereiken?

Sandra

Hoi @Schriever

Welkom. Goed dat je zo werkt aan je gezondheid. Wat voor eiwitshake gebruik je? Wellicht ben je allergisch voor 1 van de bestanddelen.

Of voor lactose en is een plantaardige eiwit shake een oplossing.

Oeh, ik zie dat je een vetpercentage hebt wat relatief laag is. Goed dat je hier wat aan wilt doen. Wat is je BMI? Een vetpercentage van 8% lijkt me sterk als vrouw, vaak zijn deze metingen niet betrouwbaar, maar aangezien je aangeeft dat je ondergewicht hebt, is het raadzaam om dit aan te pakken. Goed dat je dit van plan bent.

Het beste is om contact op te nemen met een diƫtist om planmatig je gewicht omhoog te brengen. Onze diƫtiste @Neekesmit1992 kan je helpen met online coaching, mocht je dat willen.

Mocht je dit zelf willen doen: heb je daar zelf een plan voor opgesteld? Alleen je eiwitten verhogen is niet voldoende. Je moet in zijn algemeen meer eten. Voer dit langzaam op, zodat je lichaam gewend raakt. Dit artikel geeft een aantal handige tips:

Laat je ons weten wat je gaat doen?

2 likes