FIT.nl

Tips voor oortjes / koptelefoon

Hi all,

Het wordt tijd voor iets nieuws om muziek naar te luisteren tijdens het sporten en ik ben benieuwd of jullie tips hebben. Voorheen heb ik wel gesport met oortjes en draad, maar dat werkt niet zo top natuurlijk, ze vallen uit of blijven ergens achter haken etc. De muziek in de gym zelf ben ik inmiddels wel zat.

Ik zoek naar een draadloze koptelefoon en/of oortjes voor tijdens cardio en krachttraining. Dus ze moeten ook een beetje zweet kunnen verdragen :slight_smile:

Iemand tips / ervaringen?

Rolfstone Nova draadloze oordoppen! Erg tevreden, goed geluid, verbinden gaat simpel, goede accuduur en makkelijk doosje om op te laden. Ook blijven ze goed zitten bij zowel krachttraining als hardlopen.
En wat betreft klantvriendelijkheid ook een dikke voldoende. Een oordop was heel snel leeg na een aantal maanden gebruiken, binnen 2 dagen een nieuwe ontvangen met een envelop om daarna de oude terug te sturen.

Ik gebruik wel oortjes met draad, maar wel dat ze je om je oor heen kan klemmen, dan vallen ze niet uit.
Uiteindelijk wil ik ook wel draadloze oordoppen, maar dan moet ik exemplaren vinden die in mijn kleine oortjes blijven zitten!!

Ik gebruik de Airpod van Apple. Redelijk prijzig. Eigenlijk te duur.

Maar ik ben echt FAN van dit product. Ze zitten als gegoten.

Weet niet of dat voor iedereen geld trouwens. Even goed testen bij een shop die niet-goed-geld terug garantie aanbiedt.

Voor android users hebben ze vast goede alternatieven. Daar ben ik niet zo van op de hoogte.

Ik sluit me aan bij Jeroen: van alles geprobeerd, maar sins Airpods van Apple wil ik niet anders meer! Wel even testen of ze in je oren passen bij een Apple Store, is mijn advies.

Voelde jij je ook een beetje half opgelicht toen je de prijs zag? :stuck_out_tongue:

En later super blij met de Airpods? Haha vind ze nu zeker het geld waard…

Enige probleem is wel dat ik meer bang om ze kwijt te raken dan een andere koptelefoon. Een grote bluetooth koptelefoon raak je minder snel kwijt…

De prijs is inderdaad behoorlijk bizar… Echter, ik had de jaren ervoor ook ongeveer hetzelfde bedrag uitgegeven aan diverse andere oortjes, die dan toch weer niet bevielen… Dus ik dacht: laat ik het nu een keer goed doen. En daar heb ik dus geen spijt van… Ja, je moet ze wel goed in de gaten houden :slight_smile: Alhoewel, muziek stopt al als er één geen contact meer heeft met je oor… Ze blijven ook boven verwachting zitten bij bijv. hardlopen, ondanks dat ze in mijn oren minder ‘mooi’ zitten dan bij veel anderen, valt me op :slight_smile:

Ik gebruik de Skull crusher van SkullCandy, enige nadeel van een over ear headphone is dat hij gaat stinken naar zweet.

Thanks voor alle reacties. Koptelefoons blijft een dilemma met zweten. Ik kwam er nu 1 tegen met wasbare kappen. Waar je ook ruimschoots voor betaald overigens :smile:
https://www.jbl.nl/over-ear-hoofdtelefoons/UA+Sport+Wireless+Train.html?cgid=over-ear-headphones&dwvar_UA%20Sport%20Wireless%20Train_color=Black%20%2F%20Red-GLOBAL-Current

Ook zijn er maar weinig die goed tegen regen kunnen bijvoorbeeld, wat wel weer lekker is tijdens het hardlopen.

Airpods ga ik ook eens testen dan! Ik ben benieuwd of ik het geluid goed genoeg vind. Hebben jullie geen last van ruis tijdens het fietsen bijvoorbeeld?

nee nauwelijks last van ruis, maar testen is wel aanrader. Ik geloof dat dit op maar een paar locaties in NL kan, in elk geval in Amsterdam bij de Apple Store.

Nee geen last van! Wel last van suizende oren als ik te hard luisterde met een bleutooth koptelefoon. :stuck_out_tongue:

Dat kan met Airpods niet, die worden beschermd.

Haha lijk wel een Apple fanboy zo. :apple:

:rofl: :rofl:

Ik heb inmiddels 3 jaar geleden(?) Earins gekickt op kickstarter. Geweldige oortjes klein en gewoon geluid geen extra features de oortjes moeten 3 uur mee gaan en kan drie keer opgeladen worden in zijn capsule, alhoewel ik meerdere malen met lege oortjes in de sportschool stond -_-.
earin.com/m1/

Mooie oordopjes zeg!

Ik ben ook benieuwd hoe de batterij/gebruikstijd van de Airpods afneemt.

Mooie dopjes! Zeker icm de prijs.
Blijven ze goed zitten met cardio/ wilde bewegingen @321?

Ik heb ze net besteld via Amazon.de voor 58€ inc verzenden.
Ben benieuwd…
De Skull Crusher is echt een hele fijne over ear koptelefoon, maar niet om mee te sporten.

Er zitten stabilizers bij volgens de website.

Die dingen zijn bij mij na een half jaar kwijt geraakt.
Gebruik ze dus nooit rennen gaat prima zonder.

Gisteren binnen gekregen, wat een mooi setje zeg! Geluid is ook een dikke prima.

Ik gebruik zelf de Bluedio turbine, een over ear koptelefoon met bluetooth. Ik vind ´m echt geweldig! :sunglasses:

Zojuist de koptelefoon van JBL Tune500bt (Bluetooth) binnen gekregen. Geluid klinkt goed, zeker voor de prijs! Vanavond gelijk maar uitproberen met sporten. :grin::weight_lifting_woman: Ben benieuwd.