FIT.nl

Timing koolhydraten

Ik train meestal 's ochtends om 7 uur en ga daarna werken. Kan ik dan beter de koolhydraten 's avonds weglaten en in de middag eten of heeft dit weinig invloed?

Wat is je gedachte hierachter?

Stel je mag 200 gram koolhydraten en je eet 4x per dag dan probeer je het zoveel mogelijk te verdelen over die 4 maaltijden.

Zit op 137 gram maar aangezien er veel al wordt gezegd om je koolhydraten rond je training te nuttigen i.v.m. met de glycogeen voorraad aanvullen etc. en ik in de ochtend train vandaar.

Glycogeen raakt niet snel op, of je moet al heel lang cardio doen of dagelijks heel laag in koolhydraten zitten.

Hoeveel calorieƫn eet je per dag?

Ik train ook in de ochtend en dan heb ik het liefst een goede maaltijd op met voldoende eiwitten en voldoende koolhydraten. Dat zelfde geldt ook voor na de training. De vetten houd ik laag voor en na het sporten.

Voor het slapen gaan koolhydraten nuttigen is ook fijn, omdat je dan een soort suiker dip krijgt en je waarschijnlijk beter zal slapen.

1 like

Zit op 2200 calorieĆ«n waarvan 76 gram vet 137 gram koolhydraten en 185 gram eiwit. Oh dan kan ik dus gewoon lekker zo door blijven gaan? Heb een caseĆÆne shake voor het slapen altijd.

Tuurlijk, nutrieƫnt timing e.d speelt maar een kleine rol in het grote geheel,maar des al niet te min speelt het wel een rol. Wil je alles tot in de puntjes geregeld hebben dan zijn dat bijkomende dingen.
Zelf probeer ik echt overal op te letten en alles zo goed mogelijk te doen zoals beschreven staat door mensen met verstand ervan aangezien ik het liefst dit jaar en anders komend jaar aan een wedstrijd mee wil doen.

Train je puur voor je hobby en een iets beter lichaam dan moet je eerst het groote geheel op orde hebben zoals kcal en macroā€™s slaap en training. Microā€™ dingen komen later misschien erbij.

4 likes