FIT.nl

Thuis trainen: hoe blijf je fit?

Wist je dat je helemaal geen sportschool nodig hebt om fit te blijven? In dit artikel vertel ik je precies waar je op moet letten om tijdens deze situatie in shape te blijven.

4 likes

Leuk artikel! Wel een vraagje: in de Facebookpost staat er bij: sporten in de gym kan niet samengaan met de anderhalve meter-samenleving.
Waar baseren jullie dat op? Ik mag toch hopen dat dit niet waar is (zou ook niet weten waarom) en ik neem aan dat de sportscholen juist druk bezig zijn de inrichting aan te passen aan de anderhalve meter-samenleving.

1 like

Goed lezen. Er staat: “gaat voorlopig helaas niet samen”.

Het is nog verboden, right? :slight_smile:

Oftewel hopelijk binnenkort wel. Kunnen we weer los in de gym… :tada:

En als de overheid zorg als primaire focus punt blijft geven, dan zal nog veel dicht blijven gok ik.

Vooral met de kans op 2de golf/exponentiële groei van het virus.

Discussie: meer doden/overbelasting ziekenhuis vs economische groei en welzijn 60-. Lastige afwegingen.

1 like

Sorry, ik zal volgende keer beter lezen. Ik vind zelf dat als vanavond bekend wordt dat terrassen open mogen per 1 juni, dat sportscholen met goede regels ook open zouden mogen, die anderhalve meter is makkelijk te realiseren bij individueel sporten, maar ja, we moeten maar afwachten…

1 like

Inmiddels wat meer duidelijkheid, Rutte ging er uitgebreid op in bij de persvragen. In principe pas 1 september, maar ze gaan met de branche onderzoeken of en hoe eerder. Maar het gaat zoals ik het begreep niet zozeer om de mogelijkheid van 1,5 mtr alleen, maar ook om de risicio’s op virusoverdracht m.b.t. zweten etc.

Tegen die tijd heeft Rutte wel weer een andere smoes gevonden. Als je haar maar goed zit :thinking:.

Denk dat het meevalt, niet zo cynisch @Omerta :grin:

Hij gaf er overigens bij aan dat dit een ingewikkeld punt is. En ik vond vanavond echt dat ze goed hebben uitgelegd waarom het een wel en het ander (nog) niet versoepeld wordt.

Maar inderdaad, ik mag volgende week weer naar de kapper!

Ik geloof best dat het allemaal ingewikkeld is, maar wat is Nederland toch goed in het betuttelen van mensen.

Ja ik vind het heel fijn dat je weer na de kapper mag, wel even bellen voor een afspraak hé en aangeven dat je geen koorts of klachten hebt en je gezinsleden ook niet enzovoorts enzovoorts. Ik klink misschien cynisch,maar dat ben ik ook op dit vlak.

Ben het niet met je eens, ik denk dat we in onze handen mogen klappen dat we wat de maatregelen betreft in NL wonen. Heb respect voor hoe het kabinet en Rutte en De Jonge het deden vanavond. Maar goed, waar het om ging: we mogen nog niet naar de sportschool en wel naar de kapper :blush:

Dan verschillen we van mening😀.

Dat is dan wel misschien het positiefste van het hele verhaal hé :laughing:.

Van die kapper wel ja, ik zie er niet uit namelijk :grinning:

Het mag ook wel gezegd worden dat het allemaal ongelooflijk lang duurt. Als we voortaan met elke covid, Mexicaanse griep of wat er dan ook mag zijn een jaar binnen gaan zitten zijn we er mooi klaar mee

1 like