FIT.nl

Thuis trainen en tijd besparen?

Ik ben nieuw hier. Ik ben 49 jaar en train al ongeveer 20 jaar. Ik heb in die jaren al wat spiermassa opgebouwd. Ik train al jaren 3keer in de week. 2 keer zwaar en 1 keer wat lichter.

Ik doe de oefeningen dan wat langzamer of ik doe er een set van 15 reps tussendoor. Ik train ongeveer 1 uur en 45 minuten per training. Op dit moment train ik zo goed als mogelijk thuis omdat de sportscholen dicht zijn door de Corona virus.

Ik heb een bankje een stang en wat gewichten. Nou heb ik een vraag.

Als ik dus thuis train ben ik per training ongeveer 2 uren bezig. Dit komt omdat ik ook meer tijd kwijt ben met gewichten erop te doen dan weer eraf. Het opbouwen van de oefeningen wat ik wil doen enz. Ik ben dus wat meer tijd kwijt. In de sportschool staat alles klaar. En loop je van de ene toestel naar de andere. Omdat ik wat langer bezig ben in hoever kan ik nog massa opbouwen. Ik ben steeds bang doordat ik zolang bezig ben massa ga verliezen. Voor de rest eet ik goed. Rust goed uit. Krijg voldoende slaap en werk op moment niet. Alvast bedankt voor de antwoord.

Ben je bang massa te verliezen omdat je te veel rust tijd hebt tussen je sets? Daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Dat is nergens voor nodig. Je verliest geen massa als je zwaar genoeg blijft trainen. Voldoende eet, voldoende eiwitten binnenkrijgt. Voldoende slaapt enzovoorts.

1 like

Dank je wel voor je antwoord. In de sportschool loop je gewoon naar je volgende oefening. Thuis heb je meer tijd nodig om dat je steeds de gewichten klaar moet zetten. :+1:t3::smiley::muscle:t3:

Ja ik snap je, maar dat maakt echt totaal niks uit. Zo ben je wel weer goed hersteld bij je volgende oefening. :muscle: