FIT.nl

Theodoortje: mijn FIT methode en persoonlijke doelen


#1

Hallo,
Hierbij zal ik me even voorstellen.
Ik ben het boek de FIT methode aan het lezen, en heb daarin gelezen over de app. Deze aangeschaft, ook de food- app en nu aan het rondneuzen hier op het forum.
Ik zoek momenteel niet iets specifieks. Ik heb lange tijd 2-4x pw krachttraining gedaan met daarnaast hardlopen. Kracht trainen is voor mij van belang omdat ik hypermobiel ben. Ik kreeg alleen nogal genoeg van de sportschool. Elke keer opnieuw bedenken wat ik ging doen had ik geen zin meer in. In de app kon ik helaas alleen schema’s voor een week vinden (met bijv 3x pw een workout), maar als ik dat wekelijks herhaal krijg ik er ook snel genoeg van. Daarom sport ik nu 4x pw via Team Body Project, waar je een plan kan volgen (mijn plan heeft 10 weken, 4 workouts per week, waarbij er geen dubbele tussen zit). Ik ben deze week begonnen maar ben al erg enthousiast!
Verder loop ik 2-3x pw dan hard, maar dat doe ik vaak maar kort (20 minuten).
Ik vul mijn voeding in op de app, al geloof ik niet dat ik alles wat ik beweeg ook echt weer er aan kan eten, dus ik zit er toch wat onder maar goed.
Ik ben 34 jaar. Verder werk ik 3 dagen, heb ik 2 kinderen (4 en 2jr) en daar het druk genoeg mee :slight_smile: Met vrienden afspreken vind ik leuk, net als kaarten maken en puzzelen (lekker nerderig). Nou dat was het!


#2

Welkom op het forum!

Team Body Project -> kende dat niet, zijn dat filmpjes van trainingen o.i.d?
Respect btw dat je tijd maakt zoveel te trainen!

Voeding via de app is goed! Het is vooral heel goed om bewust te worden van wat je eet en wat er allemaal inzit. Dat is de helft van de winst al. Op basis van verlies/winst van gewicht pas je je intake aan :slight_smile:

Wat is je doel naar toe te werken?


#3

Veel hobby’s zeg :smiley: Nice! Ben ook wel benieuwd wat je doel is! Je doet iig veel!


#4

Team Body Project zijn idd video’s, van boksen, cardio tot pilates. En dan dus hele programma’s van wekenlang vol variatie, heel chill.
Ja ik denk dat ik me al redelijk bewust ben van wat ik binnen krijg :smiley:
Grootste probleem is de momenten dat ik de pindakaaspot leeg lepel…
Maar mijn doel is mijn spieren dus stevig houden zodat ik letterlijk niet uit elkaar val, in vorm en conditie blijven, en liefst ook nog 3 kilo afvallen.
Ben gemotiveerd, maar heb niet altijd het gevoel mijn intake onder controle te hebben.
Maar working on it!


#5

Welkom theodoortje. Je bent flink actief bezig. Als ik het goed begrijp wil je afvallen (3kg)? Je geeft aan dat je het gevoel hebt je eten niet altijd onder controle te hebben. Wat zijn de momenten waar het gevoel van controle weggaat?


#6

Is de pot al leeg? :smiley:

Hoe gaat het nu met de motivatie @Theodoortje?


#7

De motivatie om te sporten is goed, heb er nu 3 weken er op zitten van Team Body Project en bevalt super! Mijn man doet sinds deze week ook nee, extra leuk. Maar vooral dat elke training anders is bevalt me goed.
Qua eten gaat het niet echt soepel. De eetbuien lopen een beetje de spuigaten uit en alle tips die er te vinden zijn helpen me helaas niet verder… Dat afvallen lukt dus ook nog niet.


#8

Oh de momenten van controle kwijt raken kan alles zijn. Vaak als ik me niet goed voel, soms als ik honger of pijn heb. Maar heel vaak heb ik ook gewoon zo’n zin in eten/lekkers. En dat weersta ik dan een aantal dagen en op gegeven moment kan ik niet meer! (Terwijl ik mezelf geregeld iets lekkers gun hoor)


#9

Mm is het misschien verstandig om daar 1 op 1 met een coach mee aan de slag te gaan? :slight_smile:

Hij of zij kan je helpen met het herkennen van gewoontes en daar een goed plan voor opstellen.


#10

En als je op dat moment iets lekkers neemt.Laat je je dan helemaal gaan of pak je dan iets kleins? Ook is het handig om na te gaan wat je erbij denkt. Vaak kunnen ontremmende gedachten er voor zorgen dat je teveel eet. Bijv. 1a 1 koekje ik heb het toch al verpest.
En die cravings wanneer zijn die het sterkst en hoe ga je daarmee om?


#11

Ja allemaal al geprobeerd: naar gedachtes kijken, mezelf gedeeltelijk wat toestaan, risico situaties uitzoeken en die vermijden of andere opties bedenken, en ook al diëtiste met programma “emotie-eten de baas” en 6 maanden coaching op sport en voeding. Heeft me helaas nog niet echt iets opgeleverd, het is best hardnekkig.
Ga nu psychologische hulp krijgen, hoop erg er vanaf te komen!


#12

Verstandig om met een psycholoog er naar te kijken. Dat gaat je vast helpen!

Wil je laten weten hoe dat gaat?


#13

Yes ik kom er op terug!