FIT.nl

Tenniselleboog: wat nu?

Denk je lekker bezig te zijn. Maar na 3 weken pijn in de onderarm toch maar naar de dokter. Blijk je een tenniselleboog te hebben. Herstel duurt een jaar.

Wie heeft er goede tips voor snel herstel.

Bepaalde dingen gaan gewoon niet meer. Gewichten op tillen doet al zeer.
.

1 like

Ah vervelend! Helaas horen blessures bij het proces. Iedereen komt dat tegen.

Heb je een afspraak gemaakt met de fysio?

Heb je al nagedacht wat de oorzaak is? Wat je voortaan anders kunt doen?

Volgens de dokter helpen oefeningen niet. Moet vanzelf over gaan binnen een jaar. Nou daar heb ik veel aan.

In een jaar al mijn voortgang weg. Balen.

Bankdrukken, optrekken push-ups en vele andere oefeningen gaat gewoon niet.

@Chrisp wat balen! Kun je geen enkele oefening doen voor je bovenlichaam? Ook niet als je de oefening niet met een volledige beweging uitvoert?

Links kan ik wel een gewicht op tillen maar rechts is pijnlijk. Je maakt toch een bepaalde beweging om die gewichten boven je hoofd te krijgen. Het is flink balen.

Aantal jaren geleden gehad. Mijn huisarts raadde mij twee dingen aan: geduld/ontzien en een pols/handbrace, waardoor je de beweging met je hand/pols niet maakt die de pijn aan je elleboog veroorzaakt. Ik kon met die brace gewoon trainen (zonder pijn) en mijn herstel ging ineens veel sneller, ik denk nog 3 maanden.

1 like

Hoi Dirk, waar kan je zo een brace halen?

Ik heb hem bij speciale winkel gehaald, soort hulpmiddelenwinkel, maar online zijn ze veel te vinden (bijv. bij podobrace). Let op: zoeken op ā€˜polsbraceā€™, niet op ā€˜tennisarm braceā€™ ofzo. Het lijkt vreemd, maar die bandjes helpen niet, mijn huisarts legde toen uit dat juist het gebruiken van de hand/pols zorgt voor het instandhouden van de tenniselleboogpijn. Dus: polsbrace, die je om je duim heen vastmaakt. Zoveel mogelijk dragen, ook bij trainen, werk met pc/muis/toetsenbord, handen geven etc.

2 likes

Ik ben naar mijn fysio gegaan. Ik heb er rekoefeningen voor gekregen en dry needling. En bij mij is het verdwenen. Rustig terug opbouwen en dat geeft voor mij het beste resultaat. Ik ben er 3 a 4 maanden mee zoet geweest.

Dit gaat dus wel een tijdje duren begrijp ik.

Is afhankelijk van de ernst van de klacht en voor jou als persoon. Ik heb er te lang mee doorgelopen, daardoor was mijn herstel langer. Hoeft niet voor iedereen zo te zijn.

Dry needling kende ik toen nog niet, maar ben er wel door van een hardnekkige knieblessure af gekomen, dus dat is zeker aan te raden inderdaad!

Dank. Zal eens een fysio gaan bellen.