FIT.nl

Te weinig kcal?

Hallo, ik ben ondertussen al een jaar bezig met fitness en hievoor sportte ik ook al regelmatig.
ik doe 3x per week fitness en 3x per week hardlopen en dan nog eens 4x per week circuittraining. Nu mijn probleem is dat ik geen spieren bij krijg. Ik eet heel gezond en sport dus ook veel. Ik ben niet dik maar heb wel ‘vet’ hangen op plaatsen waar ik het liever zou weghebben. Het is ook niet dat ik helemaal geen spieren heb maar ik vind dat ik voor de hoevelheid sport dat ik doe, niet echt een mooi figuur heb. Ik ben trouwens een meisje , 1m78 en weeg nu ongeveer 68-70. Ik zou graag spieren kweken en wat vet verliezen.
Ik tel sinds kort mijn kcal omdat ik dacht dat ik gewoon te veel at om vet te verliezen maar nu kom ik op hetvolgende uit: ik zit elke dag tussen de 1200-1800 kcal (op1800 lijkt het voor mij echt alsof ik enorm veel heb gegeten) inname waarvan ik er dan nog eens 300-900 ‘wegsport’. best vreemd dat dit nu zo weinig is want dat gevoel heb ik absoluut niet (ik heb al enkele jaren een eetstoornis dus dit lijkt gewoon voor mij abnormaal veel eten soms…)
Kan dit te weinig eten een oorzaak zijn van niet bijkomen in spieren/vet verliezen of net niet?
Zo ja , waar stellen jullie dan voor qua voedinginname en sport?

Hi Sofietje,

Oeh dat is wel lastig.

Wij willen je heel graag gratis advies geven over je dieet en training, echter gaat hier wel om een complexe situatie waarbij (veel) context van belang is. Ik raad je aan om eens een maandje online coaching te volgen van sportdiëtiste/online coach Neeke. Zij kan met je meekijken, aangezien het geen quick fix is en je wel op een gezonde manier te helpen richting je einddoel.

1 like