FIT.nl

Spieropbouwen na afvallen

Goedemorgen allen,
Ik zou graag wat advies willen over het volgende.
Ik ben sinds januari van dit jaar 22 kilo afgevallen. Ik kwam van de 100 kilo en weg nu nog 78 kilo. Ik heb hierbij niet heel veel gesport. Voorjaar en zomer 1x in de week mountainbiken en 1x in de week zaktrainen kickboxen. Ik probeer nu 2 keer in de week naar de sportschool te gaan en doe nog steeds 1x in de week kickboks zaktraining. Nu dan maar even mijn vraag:
Ik wil nu niet meer afvallen. Na ruim 10 maanden op 1700 calorieƫn te hebben geleefd valt het niet mee om meer te eten. Hoe krijg ik dit voor elkaar? (Zonder ongezond te gaan eten)
wat is een goed trainings programma om spieren om te bouwen? Ik wil groter worden, zodat mijn buik wat strakker wordt. Dit is na 22 kilo afvallen een beetje gaan hangen. Graag advies!

Gebruik je een app als MyFitnessPal?

Daarbij kan je je lengte, leeftijd en gewicht aangeven en jezelf doelen stellen (bijvoorbeeld afvallen, aankomen of spieropbouw) en op basis daarvan in ieder geval met je voedingspatroon aan de slag gaan.

Ik gebruik een app genaamd Food, is gekoppeld aan de Basic-Fit app. Hoe pak ik het aan om na 10 maanden 1700 calorieƫn eten weer naar 2300 calorieƫn te gaan, zonder ongezond te eten. Met 1700 calorieƫn heb ik redelijk voldaan gevoel. Keihard trainen, daardoor meer calorieƫn verbruiken en daardoor meer eten? En wat is een goed trainingsschema? Alle groten spieren trainen?

1 like

Overall meer eten. Je krijgt meer kcal binnen door bijvoorbeeld meer brood, rijst, pasta etc. te eten. Dit in combinatie met wat extra noten (bevatten veel kcal). Als je wil aankomen zul je even door moeten zetten/doorbijten :slight_smile:

Gaat niet vanzelfā€¦

Een gratis voorbeeld trainingsschema kan je hier terugvinden.

Een goed schema is 1 die afgestemd is op jouw doel en lichaam. Hier moet je een coach voor hebben of een instructeur die je helpt. Wij bieden online coaching aan waarbij we een schema opstellen voor sporters.

Dit is een kwestie van gezonde keuzes maken. Op deze pagina vind je een voorbeeld voedingsschema van 2300 kcal als je de juiste waarde invult.

Dat is natuurlijk nog maar afwachten of je buik strakker zal worden als je groter wilt worden. Groter worden betekend vaak meer eten,meer eten betekend meer vet opslag.

Misschien eerst eens een tijd op onderhoud eten,om te kijken dat je zo spier kan opbouwen en op die manier mogelijk wat strakker word.
Volgens velen is dat vaak niet mogelijk,maar ik ben het daar NIET mee eens.

@rom78 Er worden hier al goede dingen gezegd. Nog een aanvulling: goed bijhouden of je sterker worden (of meer gewicht of hetzelfde gewicht meer herhalingen) en net iets meer eten dan je nodig hebt. Kom je wel aan, maar word je niet sterker dan kun je ervan uitgaan dat het meeste gewicht waarschijnlijk vetmassa zal zijn.