FIT.nl

Spiergroep min.2 x p.wk trainen bij max. 5 dagen in gym

ik ben 67 jaar, een ervaren beginner en kan/wil maximaal 5 dagen per week naar de gym. Als ik een splitschema zou volgen volgens 2 x per week dag borst, triceps en schouders, 2 x per week rug en biceps/onderarmen en daarnaast ook nog 1 of 2 keer cardi en benen, kom ik niet uit.
Wie heeft hierover een advies voor mij.

1 like

Je zou ook een push-pull-legg-upper body lower-body kunnen doen. Dan train je dus 5dagen in de week. Je zou zelfs 5dagen in de week fullbody kunnen doen met iedere dag een laag volume.

3 likes

Ik sluit me aan bij @Omerta Omerta. Ik zou het wel rustig opbouwen. Niet gelijk volgas

2 likes

Soory Omerta en Erik, vergeef me mijn kennelijke kennis hiaat, maar kunnen jullie iets specifieker en in detail vertellen wat dat dan per dag inhoudt. Ik weet wel wat push-pull etc. betekent, maar kan dat niet overbrengen naar een concreet schema voor 5 dagen per week met voldoende herstel(dagen) - 2 a 3 tussen spiergroepen - en ook nog ruimte voor cardio.
NB. Erik, gisteren geprobeerd via “Eigen Fitness-schema opstellen” geprobeerd, maar doorklikken op de links naar detail informatie lukte niet.

gr. Klaas Heddema

Maandag push day.
3sets bench press
3sets incline dumbell press
3sets Side lateral raise
3sets tricep overhead
3sets tricep rope push down

Dinsdag pull day.
3sets pull up
3sets barbell row
3sets barbell curl
3sets incline curl