FIT.nl

Slik jij extra vitamine D?

Ik ben wel even benieuwd of en wanneer de FIT-lezers vitamine-D-suppletie slikken. Nemen jullie in de zomermaanden een vitamine-D-supplement? Of allen in de winter/helemaal niet?

Ik slik dit alleen in de herfst en wintermaanden

1 like

Dat, en dagen dat je te weinig buiten komt. Weet niet of het placebo is maar merk het verschil wel heel erg!

Wat merk je voor verschil?

Opgewekter, meer energie

Ik ben weer begonnen met slikken. Vanaf de maand oktober. Jullie ook?

1 like

Ja sinds november gebruik ik ook weer vitamine D.

Nope, omdat ik niet weet (en geen zin heb om het uit te zoeken) welke dosering goed is.

1 like

Lol, 5 minuten uitzoekwerk. Investeer in je gezondheid. :blue_heart:

1 like

Sinds september gebruik ik het weer. Ik gebruik het bijna altijd alleen in de maanden met de R in de maand.

Kan je uitleggen hoe je dit te weten kan komen? Kan voor meer mensen interessant zijn. Compleet met je eens dat je moet investeren in je gezondheid

Is dit het enigste waar je geen zin hebt om uit te zoeken, of heb je dat vaker bij dingen?
Puur interesse en geen aanval!

Oeps mijn post is 1 minuut achterhaald haha…

Examine.com vind ik een goede site voor dingen op te zoeken over supplementen!

@j.vandermark ja verbeter me maar, dan wil ik weer snel typen enz en ja dan gaan dingen wel eens mis he. Jij hebt vast de spellings controle aan staan :wink:

1 like

Ik denk dat het puur gaat om laks zijn. Juist ik zou verstandig zijn om het uit te zoeken, ik de manier is mij alleen onbekend. Er is zo veel informatie op het internet… Vandaar.

1 like

Ik slik het altijd in maanden met de R, echter tot nu toe vergeten! Dus mooi dat ik er hier weer op geattendeerd wordt… ga gelijk weer beginnen :expressionless:

2 likes

Zojuist het artikel nog eens gelezen en als het zo kan inschatten dan zit ik goed.

Al kan ik mij niet voorstellen dat extra supplementen kwaad kan?

1 like

Als je niet overdoseert zit je goed.

Als je overdoseert dan ga je licht geven? :wink:

1 like

Ik slik al ca 15 jaar het hele jaar vitamine van a tot z sport dus ook D
Dit was op aanraden van een sportarts in Papendal
Omdat ik toen 6 dagen per week aan het hardlopen was tussen de 30 en de 60 km per week
En nog steeds In neem
Hardlopen doe ik nu nog maar twee keer per week en en vier keer kracht training
Of het nodig is weet ik niet maar zit Nog in het systeem

1 like

Welk merk en welke dosering adviseren jullie?
Werk in de ploegen dus er zijn dagen bij dat ik helemaal geen daglicht zie🤪