FIT.nl

Schoenen voor krachttraining

Hoi!

Ik begin steeds meer te merken dat ik echt geen goede schoenen heb voor krachttraining. Waar ik met name last van heb is wegglijden (geen grip op de vloer). Ook gooi ik ze altijd uit tijdens het squaten, in verband met instabiliteit van met name de hak (memory foam schoenen). Mijn voeten zijn vrij blessuregevoelig en ik wil daarom goede schoenen gaan kopen.
Welke schoenen voor krachttraining raden jullie aan? Ik koop het liefst in een winkel (dus niet online) met medewerkers die er verstand van hebben. Mijn budget ligt rond de €150.

Alvast bedankt voor jullie tips!
Annalies

1 like

Ik deed eerst alles zonder schoenen. Nu heb ik adidas powerlift schoenen, laatste versie, erg tevreden mee!

1 like

Uhm ik denk dat een crossfit schoen misschien de oplossing is? :slight_smile:

Tenminste als je allround dingen wilt doen, cardio en kracht.

Wil je alleen kracht doen, dan kun je gaan voor allstars of olympic weightlifting shoes. Dat laatste is alleen handig als je specifiek wil werken aan een grotere ROM tijdens de squat of oly lifting.

Ik gebruik deze voor all round gym oefeningen: Reebok Speed Training Flexweave Men

Meer info over oly schoenen: https://www.fit.nl/krachttraining/gewichthefschoenen