FIT.nl

Rust om te herstellen

Beste Jeroen,
Bedankt voor de schema.

Ik heb op jullie website ergens gelezen dat men 72 uur moet pauzeren per spiergroep om goed te kunnen herstellen. Maar ergens anders las ik ook dat te veel rust ook niet goed is. Als ik jouw schema ga volgen wil ik dag 1 en 2 achter elkaar trainen en daar tussen 1 dag rust en vervolgens dag 3 en 4 weer achter elkaar dan weer 1 dag rust.

Dus tot ik dag 1 weer train zit er 6 dagen tussen. Is dat niet te lange rust voor de borstspieren bijvoorbeeld(dag 1)?

Ik hoor het graag van je.

Alvast bedankt,

D. Sol

@DawaFit goede vraag. Een goede graadmeter is om na te gaan of je vooruitgaat. Indien dat het geval is doe je blijkbaar wat goed.

Op welke dagen train je je borst?

Ik train op dit moment mijn eigen schema. Maar sinds ik van jullie(Jeroen) een schema heb ontvangen;
1e dag borst en triceps en 2e dag benen - 1dag rust- en 3e rug en biceps 4e schouder.
Dus mijn vraag was tussen 1e eerste dag =borst en de volgende dag1 zit er 6 dagen tussen, is dat niet te lang rust ?

Als je echt op kracht/spiermassa wilt richten heb je bij voorkeur een trainingsfrequentie van 2-3 keer per week nodig per spiergroep.

Zie: https://www.fit.nl/krachttraining/trainingsvolume

Als dat haalbaar is voor je. De schema’s die je gratis kunt downloaden bij ons. Zijn een voorbeeld en lang niet optimaal voor het individu. Iedereen heeft namelijk wat anders nodig. Dus wil je echt een schema op maat wat bij jou past? Dan raad ik je online coaching aan.