FIT.nl

Regulering overheid blootstelling reclame aan kinderen

Ik kwam dit artikel tegen van Foodwatch:

Wel interessant. Hoe ver vinden jullie dat we moeten gaan qua inperking van de reclamemogelijkheden bij kinderen?

1 Like

vastgemaakt op #2
0 Likes

Eigenlijk wel ver!
Het nationaal school ontbijt is ook al doorgeslagen.
Het moest een gezond evenement zijn en nu staan er ook allerlei “gesponsorde” suiker rijke producten op de school ontbijt tafel.
Hongerige managers ruiken overal geld.

1 Like

Lastig vraagstuk, omdat je steeds verder kunt gaan. Waar ga je de grens trekken.

0 Likes

Ik sluit me aan bij @wouterduijndam.

Verder zou ik graag willen zien dat er wat gedaan wordt aan de prijsverhouding tussen een hamburger van de mac en een fatsoenlijk stuk vis/vlees. Een hamburger kost 1 euro, terwijl je voor een stuk vis al snel iets van 4 euro betaald. Ik vind de prijsverhouding tussen die vieze rommel en fatsoenlijk eten nergens opslaan. Ik denk dat dit voor een gemiddeld persoon (of kind) ook niet echt stimuleert om gezonder voedsel te kopen.

2 Likes

Ik ben ook wel een voorstander van meer overheidsingrijpen in de markt. Maar denk je dat de burgers dit accepteren? @Wilrick

0 Likes

Nee, waarschijnlijk niet. Er zijn altijd andere mensen die juist andere producten te duur vinden met andere argumenten. Het is moeilijk om een lijn te trekken waar een overheid dan wel en niet kan ingrijpen denk ik.

0 Likes