FIT.nl

Recept pompoenpannekoeken kcal

Op Fit.nl staat dit nieuwe recept, echter vraag ik me af of het klopt qua ingrediënten: er staat 200 gr tarwebloem, maar de kcal per portie staat op 276. Als de 200 gr wel klopt voor 2 porties, dan kloppen dus de kcal niet, en is het dus veel meer.
Dus voordat ik het ga maken: kloppen de ingrediënten?

1 like

Update: ik heb ze gemaakt volgens het recept, er was wel zeker het dubbele aan amandelmelk nodig, maar verder: ze waren super lekker!!!

Conclusie: de kcal bij het recept kloppen niet… maar wat minder bloem zou ook kunnen denk ik

1 like

Ah leuk! Dat het smaakte en scherp gezien. Ik heb even navraag gedaan. Reactie van Chef Laura komt nog… :slight_smile:

1 like

Ben benieuwd, denk eigenlijk dat het wel met de helft van de bloem kan, achteraf bezien. Ze waren best dik…

@j.vandermark Is er al reactie…?

Vandaag heb ik ze weer gemaakt. Ik zag nog geen verandering in het recept, maar heb de bloem gehalveerd. Ze waren heerlijk, eigenlijk lekkerder dan met 200 gr bloem. Als jullie het recept aanpassen naar 100 gr bloem, kloppen de kcal ook ongeveer, @j.vandermark

Ik heb laura voor 2de keer om reactie gevraagd. Hopelijk binnenkort bericht. Ze was bezig met afstuderen. Nogal druk…

1 like