FIT.nl

Push pull legs schema met benen?

Ik heb een vraagje ik wil de Pull push legs workout doen maar kan in dat schema twee keer de benen aanpakken of ga dat niet

Juist wel.
Push pull legg push pull legg rust.
Of push pull legg rust en weer push pull legg.
Dit is dan natuurlijk wel een schema voor 6 dagen in de week te trainen.

1 like

Ja, ik doe dat ook. Dit is mijn manier:

Maandag: push/pull
Dinsdag: legs/core
Woensdag: push/pull
Donderdag:
Vrijdag: legs/core
Zaterdag: push/pull
Zondag:

Dat is net iets anders dan de ouderwetse split.

Dat is namelijk:
Maandag push
Dindag pull
Woensdag legg
Donderdag push
Vrijdag pull
Zaterdag legg
Zondag rust.

Maar iedereen traint anders, en heeft meer of minder tijd om te sporten.

Ik heb geprobeerd push en pull te splitten, maar dat werkte niet echt lekker omdat ik calisthenics train. Ik begon mijn ellebogen te voelen en ik pakte vaak triceps (indirect) mee op pull dag. Zeker nu ik aan mijn muscle ups werk maak ik constant gebruik van mijn biceps en triceps. Verder train ik mijn armen nu dus 3x per week in plaats van 2x en ik heb het idee dat dit m’n progressie goed stimuleert.

Op mijn rustdagen stretch ik altijd. Verder ga ik eens wandelen of iets in die richting. Da’s een beetje mijn trainingsstijl op het moment.

1 like