FIT.nl

Progressie zéér lean bulk

Hallo,

Mijn naam is Jeroen en ben nieuw op dit forum.

Na eerst veel afgevallen te zijn (van ong 85 kg naar 65 kg, en helaas door een voedselvergiftiging naar 58,5 kg) probeer ik een zeer langzame leanbulk in te zetten.

Ik train al een aantal jaar en weeg nu ongeveer 63,0 kg nadat ik serieus ben gestart afgelopen zomer, na de voedselvergiftiging.

Momenteel eet ik zo’n 2500a 2600 kcal (begon op 1800 2 jaar terug). Ik merk vooruitgang in de gym maar het gewicht gaat niet echt omhoog.

Ik weet dat er bij een bulk natuurlijk ook vettoename hoort, maar ik wil dit natuurlijk zoveel mogelijk beperken. Wil niet worden zoals ik was.

Mij stats zijn
Man 25 jaar
185 cm
Nu 63 kg (ik weet het, erg weinig)
Train 4a 5x kracht ong 60 a 90 min per keer met 10 min cardio als cooling down
Train 1a 2x 75 min intensief kickboksen en MMA.
Hierbij doe ik ook mee met obstacle runs

Volgens de meeste calculaties eet ik ongeveer 100 tot 300 boven onderhoud. Ligt aan de calculator.

Hebben jullie eventueel tips voor mij en advies over de mate van aankomen per maand en macro’s??

Gr jeroen

1 like

Leuk dat je jezelf voorstelt. :slight_smile:

Dit lijkt me een mooie start. Probeer het en kijk wat er gebeurt over de komende maanden.

Evalueer en stel bij.

Je hebt nu het zelfvertrouwen ontwikkeld dat je instaat bent af te vallen. Dus dit gaat je zeker nog een keer lukken, mocht dit nodig zijn. :blue_heart:

Wees niet te bang, van fouten leer je, verbeter je jezelf en zorg je ervoor dat je weet waar je aan moet werken.

1 like

Bedankt voor de snelle reactie!

Echter, ik eet dat nu al voor een ruim half jaar, begon op 62 kg begin dit jaar en zit nu rond de 63/ 63,5 kg kwa week gemiddelde. Vandaar het stukje over de snelheid van aankomen.