FIT.nl

Programma en apparatuur voor calisthenics

Mijn interesse is gewekt voor calisthenics. Simpelweg omdat het me leuk lijkt om te doen en ik wel hou van grenzen verleggen.

Dit is iets wat ik thuis zou willen doen, welke apparatuur/racks kan men hier het beste voor gebruiken, denk aan dips en pull ups.

Ook ben ik benieuwd of er programma’s te vinden zijn voor beginners en/of intermediate niveau.

2 likes

Oeh goeie! Ik ben zelf fan van de video’s van Fitnessfaq! Vast al gezien? :slight_smile:

En qua gear. Heb je al een pull-up bar?

Ik heb nog geen pull up of dip bars. Heb ze gezien, maar wil wel iets met een rack, die aan een deur of iets dergelijks lijkt me maar niks. Fitnessfaq nog niet ontdekt overigens :smiley:

1 like

Ik heb via gorillasports een pullupbar en dipping station besteld. Worden deze week bezorgd :grin::+1: en dan ga ik oa ook met Calisthenics aan de slag

2 likes

Ik heb een pullup bar aan het plafond in de inloopkast en gebruik mijn paralettes bijna elke dag.
Ook heb ik mijn bar uitgebreid met turn ringen waardoor ik daarmee kan dippen en kan varieren in de pullups.

Feit is wel dat je ook met niks flink kunt trainen binnen Calisthenics.
Probeer een simpele handstand maar eens meester te worden.

Via https://calisthenics-parks.com/ kun je kijken waar voor jou het dichtsbijzijnde openbare park beschikbaar is.

2 likes