FIT.nl

Pre workout bijwerkingen

Hoi,

Ik train 5x per week, elke training neem ik 1 Xtreme V2 pre-workout scoop. Mijn vraag is of ik hier hartkloppingen van kan krijgen, omdat ik het zo vaak gebruik (dit is mij door iemand in de gym vertelt). Zou ik van zovaak pre-workout nemen ook andere bijwerkingen kunnen krijgen?

Ja zeker!

Vroegere pre-workouts zaten vol met allerlei dubieuze speed achtige middelen. Om de zoveel tijd moest er weer een product van de markt. De laatste tijd zijn de regels strenger. Er zit vaak wel een enorme hoeveelheid caffeine in. Met 1 schep krijg je niet snel problemen maar kijk maar eens hoeveel caffeine taurine en theeine en andere stimulans er in zitten.

Lekker links laten liggen.

Train goed, slaap goed, en eet goed.

Pre-workouts heb je niet nodig. En doen vaak meer kwaad dan goed.

Over het algemeen zou ik zeggen. Neem GEEN pre-workout. Toch heb ik het zelf wel in mijn kast staan. Er zijn soms van die dagen dat ik mijzelf naar de gym moet slepen. Deze dagen kan zo’n scoopy bij de drempel over helpen :slight_smile:

Ik drink geen koffie en ben vrij gevoelig voor cafeïne. Half scoopje is vaak genoeg.

Heb je het dan over alle pwo’s?
Ik zelf gebruik dagelijks de c4 van cellucor en heb na mijn weten geen last van een crach oid.
Ik drink geen koffie of energie drank dus kwa caffeine zal ik niet te hoog zitten. Dit omdat het caffeine gehalte in de c4 ook niet super hoog is 150mg per scoop, en ik gebruik nooit meer dan 1scoop per dag.
Voor mijn gevoel is het net even een fijne op start waar andere een kop koffie of blikje energie drank nemen. dus Ik denk zelf ook dat het een gedeelte placebo effect geeft, dat als ik het een dag niet pak ik die dag een mindere training heb ofzo (mindfuck) vermoed ik!! Ik train altijd in de ochtend tussen 11:30 en 13:00uur. Om 10:00 ontbijt ik dus ik pak het niet op lege maag. Ik voeg nog de ingredienten lijst erbij.

Als er geen vreemde stofjes inzitten, dan is het prima.

Dan kun je het zien als een vervanging van twee flinke koppen koffie.

En op welke stofjes moeten we dan letten?

Hoge doseringen vitamines en cafeïne.

Plus dus de designer drugs. Dut zijn vaak vertakkingen van amfetamines. Ik zou elk stofje dat je niet kent op de verpakking even Googlen (of Duckduck go’en :stuck_out_tongue: ).

Voorheen stonden trouwens niet alle stofjes op de labels, werd er stiekem wel wat ingemixt. Ik weet niet of dat nog gebeurt, maar gok van niet ivm de aansprakelijkheid + dat de markt/overheid nu beter hier bovenop zit.

Haha thnx voor je antwoord!!