FIT.nl

Pilates en/of yoga

Hoi!
Sinds een jaartje of twee doe ik aan krachttraining, alleen door een (kleine) zeldzame hartafwijking mag ik, tot mijn grote teleurstelling, niet té intens sporten (dus krachttraining is voorlopig uitgesloten). Nu wil ik wel heel graag blijven bewegen. Ik ben terecht gekomen bij pilates/yoga, is het mogelijk om bij deze sport ook spiermassa op te bouwen?
Gr

Hey,

Toevallig weet ik dat poweryoga in combinatie met een juiste levensstijl en voeding zeker kan zorgen voor spiermassa, echter adviseer ik jou om hierover in gesprek te gaan met jouw huisarts vanwege jouw zeldzame aandoening.

Ik denk dat je beter een afspraak kan inplannen bij de huisarts/cardioloog en hem of haar de volgende vragen moet stellen:

• Op welke manier mag ik bewegen?
  • Welke hartslag in actieve toestand mag ik maximaal hebben?

Wellicht mag je cardio op apparaten doen, de meeste apparatuur binnen de sportschool is modern en geeft een hartslag aan welke je elke seconde kunt controleren. Of een smartwatch welke piept bij een bepaalde te hoge hartslag is ook in te stellen.

Heel graag willen bewegen is niet hetzelfde als spiermassa opbouwen. Let er dus op dat cardio minder bekend staat als een spiermassa opbouwende sportactiviteit vergeleken met krachttraining.

Succes

Top, heel erg bedankt!
Ik ga zeker even kijken naar poweryoga👍🏼.
Daarnaast ben ik van plan om een half uurtje per dag te wandelen.

Groetjes

1 like