FIT.nl

Overtrainen & stuiptrekkingen

Mijn naam is Delano en ik ben 18 jaar.
Ik pak nu de gym sinds 5 maanden en ongeveer 2-3 maanden geleden elke dag.
Onlangs heb ik opgemerkt dat ik stuiptrekkingen heb (vooral rond mijn linker elleboog en rechter knieholte).
Ik heb gehoord dat dit kan komen omdat ik te veel train maar dat hoop ik niet want hoewel ik dus elke dag train heb ik naar mijn mening een prima schema en train ik een andere spiergroep elke dag met minimaal 1 dag rust ertussen in (vaak 2 of 3).

1 like

Lastig te zeggen. Hoeveel trainingsvolume heb je per training en met welke intensiteit train je?

Ik train gewoon elke dag maximaal met een combinatie tussen veel gewicht en laag gewicht met hoge reps. Ik train omdat ik breder wil worden en aan wil komen ik ben nu 1.75m ongeveer en ben begonnen toen ik 58 kg was, sinds 4 maanden begonnen met beter eten en ben nu 65kg na 3-4 maand.

Mijn doel is 80+ kg te halen maar haast heb ik niet ik neem gewoon de tijd en ik heb verder geen werk of school dus ik kan mij volledig richten op mijn voeding en training en daarnaast heb ik geen verdere inspanning wat werk of school betreft (in mijn ogen genoeg rust dus).

Misschien handig om even een gesprekje met je huisarts in te plannen,misschien dat hij/zei daar iets meer over weet en kan vertellen. Misschien heb je een te kort van het 1 of ander.

1 like