FIT.nl

Over de categorie Even voorstellen

Deel hier jouw progressiefoto’s en verhalen. Inspireer andere sporters met jouw verhaal!

1 Like

Hoi hoi…ben nieuw…ben al eeuwig bezig met afvallen wat iedere keer maar niet lukt…ik hou t een paar weekjes vol en daarna krijg ik weer van die vreet buien, kan wel alles opeten wat los en vast zit…maar goed…geef nooit op…doel voor dit jaar om aan een opleiding te beginnen als yoga docente dus ik heb een doel en een reden om aan mn dieet te houden … wens me succes​:hugs: peace out​:grin::v:

1 Like

hoi allemaal, ik zal mij even voorstellen.

Mijn naam is Marja en ik ben moeder en oma en ik probeer zoals zovelen met mij een paar kilo’s kwijt te raken.
Het is mij al eerder gelukt om 20 kilo af te vallen maar door de medicijnen ben ik in 3 maanden 13 kilo bijgekomen.
Dit leuke product heet Prednison. Zit er zo bij maar wil niet meer weg.
Op dit moment volg ik al een tijdje de Fit methode maar er gaat niks af.
Wat doe ik fout?

1 Like

Hallo mijn naam is Wim ik woon in Groningen stad. Ik ben nu ongeveer een maand onderweg bij FIT.NL en heb het volledige programma. Dus met alle apps en persoonlijke coach. Dit bevalt mij tot op heden erg goed. Korte lijntjes en nuttige, zinvolle adviezen. Mijn motivatie is dat ik weer wat aankwam en ik graag wil afvallen. Ik heb eerder meegedaan met EuroFIT in combinatie met gezette supporters van prof clubs. FC Groningen (en het VU medische ziekenhuis Amsterdam ) had zich hier ook voor aangemeld. Dit betekende dat ik 12 weken lang uitgebreid gemeten gewogen werdt in de Euroborg. We kregen door deskundigen een uur les over voeding en een uur sporten rondom de Euroborg. Ik ben uiteindelijk toen 40 kg afgevallen en heb daarna het sporten en redelijk gezond leven zelf weer opgepakt. Alleen ik liet het een beetje gaan op den duur niet het sporten wel het bewustzijn van het eten. Ik kwam weer wat aan en deed maar wat cardio en kracht training zonder doel. Ik dacht ik beweeg intensief ik sport 3 keer per week nu ook nog steeds maar er zat geen balans in de keuzes van de oefeningen. Wel was ik intensief bezig waardoor ik niet erg ben aangekomen omdat ik veel kracht deed. Doordat ik voelde dat ik hierin mijn eigen kracht een beetje aan het verliezen was heb ik me opgegeven bij FIT.NL. Bevalt me prima vooral de apps vind ik super om alles bij te houden. Ook dit deed ik toen ik bezig was met EuroFIT en dit gevoel van bewust leven eten en met je voeding omgaan is terug gekomen. Nu is het voor mij nog een balans vinden in niet te streng te zijn voor mij zelf. Hierover heb en krijg ik adviezen van mijn coach bij FIT.NL. Mijn motivatie is te groot om het goed te willen doen en te streng om de focus te hebben op afvallen. Dit is mijn grote doel. Het zijn geen hele grote sprongen die ik ga maken laten we eerst maar eens 5 kg afvallen en dan zien we wel weer. Maar het gevoel is terug en dit is voor mij heel belangrijk dit is al een doel. Vanuit dit doel kan ik mij motiveren om mijn overige doelen te halen. Maar deze apps vind ik erg goed je kan alles er in bekijken. Vooral de hoeveelheid vetten koolhydraten en eiwitten die je op een dag hebt gehad. Mijn doel is 2100 calorieën per dag te nemen dit is opgesteld met mijn coach. Ik weet wat ik moet trainen wat ik moet trainen en kan het resultaat inzien. Meestal zit ik onder de 2100 calorieën maar om mij niet te verhongeren heb ik hier goede begeleiding bij van mijn coach. Het belangrijkste mijn doel ga ik zeker halen, het gevoel van bewustzijn is terug ook omdat ik dagelijks mediteer maar dit deed ik langere tijd. En het belangrijkste voor mij ik val af. Ik merk dit aan mijn kleding en dat ik mijn riem steeds verder moet aantrekken. Het gevoel van er te zijn komt ook terug net als toen ik bezig was met EuroFIT. Ik ben blij met FIT.NL

0 Likes

Mijn naam is marc en woon in belgie
Ik ben nu ongeveer 11 maand intensief aan het trainen.
Vorig jaar in oktober woog ik nog 102.5kg en zit nu ongeveer op 78kg.
Ik probeerde onlangs om te bulken voor spiermassa bij te krijgen , maar kreeg in de plaats weer buikvet…
Wat ik nu doe is om de dag 1 uur stairclimbing en de andere dagen spiermassatraining.
Heb nu denk ik alles onder controle .
Heb al veel geleerd op jullie site en koop binnenkort jullie app.
Thx daarvoor

2 Likes

Hallo allemaal :slight_smile:

Ik ben Marina, zag FIT ergens voorbij komen op internet toen ik bezig was met voedingsschema’s en trainingsschema’s te vinden voor mij om af te vallen en wat meer spier op te bouwen (eigenlijk meer spierdefinitie te krijgen, ze zitten er vast al wel). Ik was geïnteresseerd en dus ook maar aangemeld! In het verleden heb ik altijd issues gehad met eten, met name als in te weinig eten, en mijn ‘combat’ was altijd lekker te sporten en er bewust mee bezig te zijn. Na een blessure door turnen en krachttraining ben ik best weer wat aangekomen en zat ik ook niet meer zo lekker in mijn vel. Nu toch weer proberen er bovenop te komen en er voor te gaan. Mijn doel is 4 à 5 keer sporten per week, exclusief het paardrijden. Tegelijkertijd wil ik graag genoeg extra kennis vergaren, nu ik besloten heb mij aan te melden voor de MSC in sportkunde @Groningen! Tips zijn altijd welkom :blush: laten we met zijn allen naar onze doelen werken! :slight_smile:

2 Likes

Hallo ik ben Patrick, ook nieuw, 55 er.
Normaal gebouwd.
Omwille van de jaren, beperk ik me tot lopen, bij voorkeur zonder interval, om spierscheurtjes ed. te voorkomen.
Mijn afstanden worden langer, mijn snelheid en versnellingen beperkter ;).
Om een doel te hebben, plan ik sinds kort per jaar een marathon in.
Fit, slank en blessure vrij blijven is mijn doelstelling.
Spiermassa zou ik er graag terug wat bijkrijgen echter geen vetlaag ;).
Mocht ik bovendien terug een sixpack kunnen verwerven, dat ware dat de max.
Dromen mag hé
Tips en ed. zijn van harte welkom.

Voor de ervaren rotten onder jullie … is deze doelstelling realistisch op mijn leeftijd? Volgens de boekjes ben ik immers al 30 % van mijn spiermassa verloren :wink:

1 Like

Hallo allemaal

Ik ben Koen, 37 jaar en ben sinds jaren weer begonnen met krachttrainen. De bedoeling is om op een verantwoorde wijze weer spiermassa te kweken. Ik ben altijd redelijk actief geweest met sporten maar de laatste jaren is de sleur er toch weer ingeslopen. Maar nu gaat het roer om.
Ik heb erg veel aan de tips en kennis die ik tegen kom op site en dit forum.
Mijn doel: voor de zomervakantie er weer fit bij lopen. En het gaat voorspoedig al zeg ik het zelf.

0 Likes

hallo ik ben Jeroen, 19 jaar en ben nog maar net begonnen met thuis training. Heb hiervoor nog nooit intensief aan krachttraining gedaan. Mijn doel is om binnen 2 jaar fit te worden zowel op kracht als conditie omdat ik ten eerste mijn lichaam wat meer wil onderhouden en ten tweede ik graag testen zou willen doen voor brandweer. Vermits ik studeer heb ik net niet genoeg tijd om naar een fitness te gaan maar heb thuis wel een bench, dumbells, halterstang en een power tower.

Tips over thuis training zijn dus altijd welkom

0 Likes

Hallo, Ik ben op het ogenblik een cursus personal trainer aan het volgen, vandaar mijn aanmelding op deze site.Ik hoop hier informatie op te doen en ook te delen.
Ik ben tevens ook body tec instructeur en ik heb een aantal jaren geleden een cursus sportmasseur en ook een cursus massagetherapeut gedaan.
Sportieve groet Aad

1 Like

Hallo, mijn naam is Stella.
Begin dit jaar ben ik, na er achter te zijn gekomen dat ik bedrogen was in mijn relatie, niet bij de pakken neer te zitten en naar de sportschool gegaan. Voor het eerst sinds jaaaaaren! Ik heb nooit gekampt met teveel gewicht, totdat ik in 2013 medicatie moest nemen ivm een zenuwinzinking. In 1 jaar tijd kwam ik naar liefst 20kg aan! Toen ik met de medicatie stopte gingen er ongeveer 10 kilootjes af, maar met mijn 1,65mtr is 70kg veel. Zeker als je altijd onder de 60 hebt gewogen. Dus begin dit jaar besloot ik alle toxiteiten van me af te werpen; goed voor body & soul. Ik ben bewuster gaan eten, met kleine hapjes en stukken magerder. 4 croissantjes in de ochtend (€ 1,00 bij Jumbo…tja!) hebben plaats gemaakt voor 4-6 Wasa lichtgewicht knackebrøt met dun roomboter en kaas of filet americain mager. Later als tussendoor 200gr cottage cheese voor het ‘vette’ smaakje edoch weinig calorieën :sunglasses:, een appeltje tussendoor (at veel te weinig fruit!!), en evt bij knagende trek nog een banaan, als lunch soms brood, maar meestal knackebrøt met mager beleg en 's middags als tussendoortje weer fruit en of 2 gekookte eieren. 's Avonds wisselend; soms een Japanse salade met een stukje gebakken of en papillotte klaargemaakte kabeljauw, of linzen, of soto ayam met veel rauwe groenten zoals spitskool, maar taugeh, peterselie en gekookt ei. Ik skip wel eens aardappelen of rijst. Ik probeer 3x per week te sporten, maar met rust tussendoor moet ik dan ook na mijn werk en dat trek ik niet. Dus varieert het van 1-3x per week. Ik loop veel op mijn werk, apotheekkast op en af, daar beweeg ik genoeg en haal ik veelvuldig de 10.000 stappen. Als ik heb ‘gezondigd’ (de blueberry muffins van AH gaan per 2 en zijn soms in de bonus…:roll_eyes:, of de dozen slagroomsoesjes…:flushed:), dan voel ik me geroepen om even lekker lang in de sportschool bezig te zijn. Heerlijk! Ruim een uur op de loopband intervallen, voor ongeveer 500 calorieën. 30 minuten crosstrainen en 7 à 8 krachttoestellen. Ben 9 januari begonnen en ben van 70 naar 66kg gegaan (ongeveer 7 weken). Ik blijf opletten, maar laat me ook wel eens gaan. Sowieso hou ik van koken, dus fastfood komt heel zelden als tussendoortje voor. Ik heb mezelf een luxe weegschaal met diverse meetwaarden aangeschaft ter stimulatie. En niet alleen het gewichtsverlies maakt me content, het minder op mijn telefoon of naar Netflix kijken bevalt me ook én ik was al snel over het liefdesverdriet heen. Lang leve Bewegen!

1 Like

Ah leuk dat jullie jezelf voorstellen! :slight_smile:

Helaas krijgen wij en andere leden deze berichten niet te zien, het werkt alleen als je jezelf voorstelt door middel van een nieuw topic. Misschien leuk om dat alsnog te doen, zodat anderen jullie progressie kunnen volgen? Het gaat om deze mensen:

@Yuvita

@Hardinxveld

@marc0006

@Marientje

@plopat

@jerreV

@AAd58

0 Likes

gesloten op #14
0 Likes