FIT.nl

Op welke manieren kun je allemaal sneller herstellen?


#1

Ik ben een jongen van 18 jaar met passie voor sport.
Momenteel voetbal ik 3 keer per week, en doe ik 3 keer per week aan krachttraining.
Ik moet er wel voor zorgen dat ik elke keer, maar zeker op zaterdag (voor de wedstrijd) helemaal fit en dus hersteld ben.

Vandaar dat ik mij af vroeg op welke manieren ik nog meer kan zorgen voor een sneller herstel.
Ik probeer elke avond 8 of 9 uren te slapen, soms wordt dit helaas 7 uurtjes, afhankelijk van hoe laat ik er weer uit moet.
Daarnaast krijg ik per dag tussen de 80 gram en 100 gram aan eiwit binnen.
Ben benieuwd wat ik nog meer kan doen om mijn herstel te bevorderen!


#2

He welkom op het forum. De timing van je trainingen is ook nog handig. Ik zou geen mokerzware benentraining doen de dag voor de wedstrijd.
Hoe zwaar ben je?


#3

Dank, ik weeg momenteel 80 kilo!


#4

Dan mag je wel in de eiwitten omhoog. Maar dit zal @erikhuizenga je wel goed uitleggen vermoed ik…


#5

Top, bedankt! :slight_smile:


#6

Yes, eiwitten mag wel op 1,4-2.0 per kilogram lichaamsgewicht.


#7

Zal ik rekening mee houden, erg bedankt!