FIT.nl

Ontbijtshake inhoud


#1

Beste mensen!

Laatste tijd nogal moeite met mijn ontbijt wegkrijgen, dus daarom heb ik een blender aangeschaft.

Op dit moment heb ik de volgende ingrediënten:
-400 ml melk
-250 gr kwart
-50 gr havermout
-banaan
-whey scoop

De havermout zakt echter allemaal naar de bodem, dus dat is vrij smerig. Hebben jullie misschien suggesties die de shake lekker maken plús de juiste voedingswaarden? (ik streef naar 40 gr eiwit en 40 gr koolhydraten bij het ontbijt, waarbij koolhydraten geen suikers zijn; er mag wel suiker in zitten).

Groetjes!


#2

Hi Jan, bedankt voor je bericht. Een banaan bevat ook suiker en koolhydraten zijn eigenlijk ook suiker. Lees hier meer over suiker.

Je zou bijvoorbeeld ultra fine oats kunnen bestellen. Bijvoorbeeld bij de body en fitshop. Wat ook kan helpen is om nog meer fruit toe te voegen. Bijvoorbeeld diepvries aardbeien of rode bessen.


#3

Hij heeft al havermout erin zitten :slight_smile:

Ik zou je niet zo druk maken trouwens over koolhydraten en suikers, zoals @erikhuizenga aangeeft.

Je lichaam breekt complexe koolhydraten toch al af in glucose, kortom komt op hetzelfde neer. Zo lang je maar niet te vaak en te veel siroop etc. gebruikt bij je ontbijt.

Inderdaad gewoon wat fruit erbij doen. Lekker en gezond!


#4

Oke, meer fruit dus in ieder geval.

Is er nog een vervanger van havermout? Dan kan ik een paar eetlepels minder havermout toevoegen, dat scheelt al in de hoeveelheid die naar beneden zakt in de shake.


#5

Zelf heb ik er niet zo vaak problemen mee dat het uitzakt. Misschien minder melk dat het wat steviger wordt? Lang genoeg blenden!


#6

Bedankt voor de tip! Zal er morgen beter op letten. Heb hem ook pas sinds vandaag.


#7

Wel mooi dat een koe zegt dat er minder melk in moet :smiley: @Jasper


#8

Ik ben gewoon gepassioneerd over kwark!


#9

Dat probleem van die havermout had ik dus ook? Weet je wat ik nu doe? Ik koop een zak havermout. Ik de Lidl of dergelijke gooi die zak in de blender blijven mixen tot het poeder wordt dan kan je makkelijk scoop bij je whey en melk gooien en niks zakt alles wordt netjes opgenomen ! Idee kwam eigen toen ik een zak oasts had besteld bij myprotein en dat was heel fijn(poeder) toen dacht ik nou dat kan ik zelf ook … dat dus haha


#10

Oh dat klinkt als een handige truuc! Zal ik ook eens proberen


#11

Goeie indd! @erikhuizenga jij ook wel eens geprobeerd? Vind ik ook echt wat voor jou :smiley:


#12

Nice! Deze heb ik nog niet eerder gehoord! Ga ik toepassen :smiley:

ps. Wat bevroren groente (broccoli / spinazie) Is ook wel een aanrader. Heb je gelijk in de ochtend al wat groentes binnen. En het smaakt dikke prima, want een scoop whey en het fruit overheerst in de meeste gevallen wel :wink:


#13

Ga dit zeker eens proberen, heb ook moeite met het ontbijt 'sochtends. Nooit aan gedacht om de kalorieën gewoon te drinken, stuk makkelijker
Dankjewel voor de goeie tip


#14

Goede tip!! Als ik zo’n shake maak gooi ik er vaak ook een lepel pindakaas bij om makkelijk wat extra calorieën toe te voegen.