FIT.nl

Onderzoek voeding-shakes in verband met fitness

Geacht Fit,

Wij (Isabella en ik) moeten voor school een onderzoek doen. En hebben gekozen voor het onderwerp voeding, fitness en proteïne shakes. Daarover hebben we ook een aantal vragen gemaakt. Heeft u misschien tijd en zin om deze voor ons in te vullen? Daar zou u ons erg mee kunnen helpen. Alvast bedankt! En een fijne avond toegewenst!

Met vriendelijke groet,

Lisa Killaars

  1. Hoe vaak sport u in de week?
  2. Wat gebruikt u voor het sporten? Let u op uw voeding?
  3. Merkt u dat er veel sporters gebruik maken van proteïne shakes?
  4. Merkt u dat veel sporters op hun voeding letten?
  5. Merkt u verschil tussen veel sporten en op uw voeding letten of alleen sporten en eten wat u wilt? Zo ja wat voor verschil merkt u?
  6. Wat raad u ons aan als het gaat om voeding en/of proteïne shakes wanneer ons doel afvallen is?
  7. Wat raad u ons aan als het gaat om voeding en/of proteïne shakes wanneer ons doel spiermassa kweken is?
  8. Is het gebruik van shakes voor een bepaalde leeftijd? Of kunnen tieners ook proteïne shakes innemen? Zo ja heeft dit dan ook effect?
  9. Maakt u soms voedingsschema’s voor mensen die hier komen fitnessen?
  10. Heeft u zelf een voedingsschema? Zo ja kunt u die hieronder in het kort omschrijven?

Alvast bedankt voor het invullen!

1: Ik sport 5 dagen in de week.

2: ik eet voldoende eiwitten koolhydraten en een beetje vetten voor het sporten. Plus ik pak een eigen gemaakte pre workout.

3: mensen drinken shakes omdat of hun voeding niet in orde is, of omdat dit een trend is.
Veel mensen hebben geen idee hoeveel eiwit vet en koolhydraten ze per dag binnen krijgen.

4: Een beetje serieuse sporter let zeker op zijn voeding.

5: ik merk zeker groot verschil door op mijn voeding te letten. Ik weet hoeveel kcal, macro’s enz ik binnen krijg. En ik weet hoeveel me gewicht daardoor aankomt of afvalt. Ligt maar net eraan of ik bulk of cutt.

6: voldoende eiwit proberen uit voeding te halen aangezien shakes veel sneller verteren waardoor je dus weer sneller honger hebt.
Om af te vallen raad ik je aan eiwitten hoog te houden en vet tussen de 0.7 en 1gram per kg lichaamsgewicht de rest koolhydraten. Maar hierin verschillen de meningen nogal.

7: Eigenlijk het zelfde als vraag 6. Alleen dan vet liever 1gr per kg lichaamsgewicht dus niet te laag en weer wat meer koolhydraten. Nog steeds eiwit hoog. Ivm testosteron!

8: zelfs baby’s kunnen in mijn ogen shakes drinken.

9: Nee maar help waar ik helpen kan.

10: niet in het bijzonder. Ik eet veel het zelfde. Heb mijn macros dagelijks onder controle dit zelfde geldt ook voor mijn kcal.

Succes ermee!

1 like
  1. Hoe vaak sport u in de week?
    4 tot 5 dagen

  2. Wat gebruikt u voor het sporten? Let u op uw voeding?
    Ik heb mijn macro’s en kcal afgestemd op mijn sportdoelen. Omdat ik geen zuivel mag is het soms lastig aan me eiwit inname te komen, probeer dit wel zoveel mogelijk uit mijn voeding te halen. Doe soms wat proteïne door mijn havermout. Gebruik shakes op basis van erwten met de zelfde aminozuurverdeling als whey.

  3. Merkt u dat er veel sporters gebruik maken van proteïne shakes?
    Er wordt wel veel gebruik van gemaakt.

  4. Merkt u dat veel sporters op hun voeding letten?
    Denk over het algemeen niet echt. Tenzij ze serieus aan het trainen zijn.

  5. Merkt u verschil tussen veel sporten en op uw voeding letten of alleen sporten en eten wat u wilt? Zo ja wat voor verschil merkt u?
    Ja, anders behaal ik niet de doelen die ik wil. Plus ik herstel sneller, en voel me beter.

  6. Wat raad u ons aan als het gaat om voeding en/of proteïne shakes wanneer ons doel afvallen is?
    heel veel groentes, en eiwitten. Gewoon uit voeding.

  7. Wat raad u ons aan als het gaat om voeding en/of proteïne shakes wanneer ons doel spiermassa kweken is?
    Wat meer koolhydraten en eiwitten als bij vraag 6.

  8. Is het gebruik van shakes voor een bepaalde leeftijd? Of kunnen tieners ook proteïne shakes innemen? Zo ja heeft dit dan ook effect?
    niet leeftijdsgebonden.

  9. Maakt u soms voedingsschema’s voor mensen die hier komen fitnessen?
    nee.

  10. Heeft u zelf een voedingsschema? Zo ja kunt u die hieronder in het kort omschrijven?
    Ja. Ik heb elke week een schema voor 2 dagen, en dit eet ik dan om en om. Bestaande uit veel groentes, eiwitten en koolhydraten. Verdeeld onder een macro en kcal verdeling die voor mij goed werkt.