FIT.nl

Onderzoek: drink jij koffie?

Wij doen een klein onderzoekje naar koffiegebruik. Hoeveel drink jij en waarom?

Wij zijn benieuwd! :smiley: :coffee:

1 like

Lekker zo weer een bakkie.

Vind het erg lekker, maar als moet kan ik ook zonder.

In verleden wel verslaafd aan geweest, maar dit is over.

Nu kan ik prima genieten, werkdag meestal op werk een paar bakken en thuis een paar mokken.

1 like

Ingevuld :muscle::muscle::muscle: ik drink echt te veel koffie. Zeker 6 koppen per dag. Ik ga er wel minder van maken. Beperken tot 3 koppen per dag en de rest water of Slimpie (ranja) met water.

1 like

Ik precies hetzelfde… en wil ook gaan minderen…

1 like

Ik ben jaren servicemonteur en barista geweest in de koffie branche. 35 tot 50 kopjes was normaal. Nu drink ik er 3 smorgens vroeg en 2 decafe in de avond. De rest thee en water. Dus aardig gereduceerd… :rofl:

1 like

6 op een dag. Dat is niet veel. Maar wel afhankelijk wat voor koffie. Robusta of arabica. Daar zit een heel groot verschil in.

Wat is het verschil dan qua effect?

Robusta bevat ongeveer 6x zoveel caffeine dan Arabica. Robusta is wat we hier onder andere als roodmerk koffie kennen.

Wow, nooit hartkloppingen en slapeloze nachten ervan gehad?

2-3 per dag hier, redelijk vast in gebruik.

Nee viel mee, maar ja als monteur groei je daar in. Nu aanzienlijk minder hoor lol

Bij mij heeft het geholpen dat ik een werkgever heb waarbij de koffie niet te zuipen is :joy:. Ik heb ook bij een werkgever gewerkt met verse bonen koffie en waarbij we altijd bakkies voor elkaar haalden. Soms dan had ik niet eens trek of dan haalde ik een kopje koffie uit verveling. Kun je zien wat cultuur en gewoonte met je kan doen. Nu drink ik maximaal 2 kopjes koffie per dag en verder thee en water. Thuis maak ik dan een goede koffie en dan probeer ik er ook echt meer van te genieten!

2 likes