FIT.nl

Onderarm trainen of straps voor deadlift?


#1

Ik merk dat ik tijdens het deadliften moeite heb om de barbell vast te houden. Verzuring in mijn onderarmen lijkt ervoor te zorgen dat ik niet het optimale uit mijn deadlift haal. Ook wel eens last van?

Raden jullie aan om straps te gebruiken? Of specifiek de onder armen trainen?

Ik train nu gewoon door zonder beide te doen. Met de hoop dat ik hierdoor automatisch sterker word :slight_smile:


#2

Ah komt dat ook niet door een gebrek aan grip. Merk je verschil als je magnesium gebruikt?

Wat je hier aan kunt doen? Vaker deadliften :stuck_out_tongue:

Je zou eventueel wat hogere reps kunnen pakken zodat je meer gewend raakt aan de duurbelasting op je onderarmen.

Ik zou niet als basis met straps trainen. Alleen als dat niet anders kan ivm geen magnesium of een andere reden.


#3

Ik heb hetzelfde probleem. Of tenminste, bij mij is het duidelijk grip. Merk dat ik bij 70kg m’n 4e/5e rep niet altijd meer haal. Krijg ook constant te horen dat ik straps moet kopen/gebruiken, maar neig er zelf naar om grip te trainen :slight_smile:


#4

Ik zou je onderarmen trainen, maar dan wel op een specifieke manier.

Voor een deadlift moeten je onderarmen het gewicht een tijdje kunnen houden. Zeker met een romanian- of stiff leg deadlift.
Veel mensen deadliften volgens het principe hoog gewicht x minder herhalingen. Je onderarmen hebben echter uithoudingsvermogen nodig. Als je die gaat trainen, dan zul je de onderarmen dus ook hierop moeten trainen.
Een ‘fout’ die ik mensen regelmatig zie maken is dat ze de onderarmen trainen met hoog gewicht x weinig herhalingen.
Zelf train ik de onderarmen altijd in de range van 12 en liever 15 herhalingen. Dit om de spieren goed te vermoeien. Met de deadlift zelf, train je de onderarmen bovendien ook al voor kracht/spiermassa.


#5

Ik trainde zelf altijd bij de zware sets met straps. Je kunt inderdaad ook je onderarmen versterken.