FIT.nl

Oefeningen op kantoor

Hi allemaal,

Een korte vraag van mij voor jullie:

Hebben jullie oefeningen om op kantoor te doen zonder dat je teveel gaat zweten? Ik heb namelijk een kantoorbaan en word gek van het zitten. Ik voel me zo ontzettend lui als ik 8.5u lang zit op 1 dag.
En als ik ga zweten is er vast wel deodorant hahaha.

Let me know!

Groetjes,
Luc

Ik loop veel ipv dat ik bel, ff met de trap naar de boven verdieping.
En elke pauze zo’n 2.5km lopen.
Ik ga regelmatig even spullen pakken om zo uit de stoel te komen.
Vooral lopen dus, maar echt sportoefeningen doe ik niet.

Je zou wel makkelijk squats kunnen pakken

Gelukkig niet, 2 dagen per week staan, rest veel opstaan en zitten elke 20 minuten. Heeft btw ook zn nadelen.

Maar lekker de trap pakken, even 5 minuten lopen per uur. Is ook goed voor de creatieve energie :slight_smile:

Ik heb sowieso een sta tafel op kantoor en zit eigenlijk alleen in de pauze.

Wat je kunt doen met minimale investering is een balance bal kopen en daarop gaan zitten ipv je kantoor stoel.

Wij hebben ook een deskbike op de afdeling maar die dingen zijn zo slecht van kwaliteit en de zithouding is wat onnatuurlijk waardoor je heel snel een houten reet en een slapende zak krijgt.

Ik doe nog weleens wat handstanden op kantoor.

Ik moet balansoefeningen doen voor mijn kuit. Die zou je kunnen doen of wat rekoefeningen. Ik doe dat ook ff als korte pauze (5 minutn). Ik merk dat alleen al dat soort oefeningen al meer energie geven. Verder rondje wandelen, wat water halen, hebben jullie een tafeltennistafel? :slight_smile:

Helaas helaas, daar hebben we geen ruimte voor (pingpongtafel) squats vind ik wel een goede en ook rekoefeningen! Ga ik zeker meenemen!

Mijn werkgever heeft geïnvesteerd in bureau’s die je in hoogte kunt verstellen, dus 2 uur zitten en dan 2uur staan. Daarnaast zijn wall-sits (quads) en wall slides (schouders) goed op kantoor uit te voeren. Maar wees je er wel van bewust dat collega’s je raar aankijken :joy: