FIT.nl

Nononsens progressie

Fijn om het samen te kunnen doen met je man!
En onthoud mbt opmerkingen, dat het een beetje hetzelfde is als met alcohol; het is zo normaal om te eten en alcohol te drinken dat je 'gaat bent als je niet meedoet. Maar laat je niks vertellen! Mensen willen graag dat je meedoet met iets, omdat zij zich zelf dan niet schuldig hoeven te voelen.
En desnoods kan je zeggen dat je vandaag al taart hebt gehad :wink:

1 Like

Wat goed dat je al zo’n verschil merkt nu je met je man ook op voeding meer op één lijn zit! Qua eiwitten kom je 's avonds dan uit op bronnen als vleesvervangers, bonen, tofu e.d. denk ik? Wat ook nog wel scheelt (tipje :wink: ): AH verkoopt pasta’s o.b.v. peulvruchten, die bevatten rond de 25gr eiwitten per 100gr (i.p.v. ca. 13gr voor normal pasta’s).

Wat betreft de opmerkingen: ik heb heel lang niet/nauwelijks gedronken (eigenlijk nog steeds), dus ik herken het volkomen. Onthoud dat er geen enkele reden is om iets tegen je zin in te eten. Er ‘hoort’ volgens iedereen van alles, er is altijd wel iets om over te beginnen. Ik leg, als ik het echt zat ben, de vraag vaak terug. Hoe kan of jij wel of geen taart eet, nou invloed hebben op hoe gezellig iemand anders een verjaardag vindt? Zegt dat dan iets over jou, of over hen?

En mensen wennen er vanzelf aan; ik moet tegenwoordig specifiek om taart vragen en krijg standaard een wat kleiner stuk :slight_smile:

1 Like

Die opmerkingen zijn inderdaad lastig! Maar als je zelf doorzet of er niet teveel aandacht aan besteed (1) is het voor mensen niet meer interessant om er opmerkingen over te maken (2) doen sommigen zelfs mee. Dit heb ik bijvoorbeeld gemerkt met alcoholvrije avondjes.

En vandaag nog een stuk taart afgeslagen op een familieding, en in plaats daarvan twee bammetjes genomen. Stuk of vier opmerkingen over gehad, gewoon gezegd dat ik vette honger had en iets substantieels wilde i.p.v. zo’n niksige suikerbom. Klaar!

2 Likes

Topper!
Bedenk jezelf waarom je dit doet… wat je wilt bereiken en wat er zal gebeuren als je dit bereikt hebt of iig lekker opweg bent daar naartoe.
Deze drive zal genoeg moeten zijn om boven de vragers te staan. Het is jouw ding, jouw lichaam en jouw resultaat… Even egoistisch zijn… dat ene taartje zal vast de avond niet bederven!

Mensen met een doelstelling gericht op uiterlijk/vormen zijn nooit tevreden. Er kan altijd iets beter dus maak je daar maar niet druk om :crazy_face:

2 Likes

Bedankt voor jullie lieve reacties en goede tips! Dat waardeer ik enorm! Ik heb toch een klein succesje om te vieren dat ik graag met jullie wil delen! Afgelopen weekend de verleidingen kunnen weerstaan! Zo heb ik geen gebak genomen bij het feestje wat ik in de ochtend had!! Dat vond ik zo knap van mezelf!! Haha het lijkt misschien iets heel kleins maar in het verleden had ik zo’n moeite om dat te weerstaan!
'S avonds bij een bbq zat ik aan mijn zelfgemaakte salade en heb ik, op 4 roasted marshmallows na, alle verleidingen weten te weerstaan! Ik heb zelfs geen alcohol gedronken en dat voelde eigenlijk wel heel Ok, ondanks te weinig slaap voelde ik mij zondagochtend best fit en ben ik de sportschool ingedoken. :grinning::grinning:

Ik voelde me de afgelopen dagen wel een beetje uit het veld geslagen… ik eet nu 3 weken consequent volgens mijn macro’s (volgens mij heb ik het nog nooit zo lang achter elkaar volgehouden) en toch gaat mijn gewicht omhoog en zie ik weinig verschil met een aantal weken geleden. Hebben jullie dat gevoel ook wel eebs en hoe gaan jullie daar dan mee om? Gelukkig stak @Wesley mij een hart onder de riem en kon mij weer even terugbrengen naar de realiteit dat het gewoon een tergend langzaam proces is waar ik in zit en dat ik moet genieten van het proces en dat de resultaten dan volgen…

Liefs

2 Likes

Stilstand is achteruitgang

Een spreekwoord wat zoiets betekent als ‘Als je je niet blijft ontwikkelen haalt op den duur de concurrentie je in’. Dit is er natuurlijk eentje die een open deur intrapt… Maar deze geldt zeker voor mij… Nou ja dat van de concurrentie niet, maar daarover later meer. Eerst over de stilstand en de achteruitgang die daarmee gepaard ging.

Na de verhuizing van mijn maatje @Wesley heb ik mijn fanatisme nog een tijdje weten vol te houden, maar al gauw begon ik te smokkelen:

• Ik vond het altijd al een K** oefening, ik mag hem vandaag wel een keertje skippen;
  • Pff weer broccoli, witvis en rijst, ik mag best een keertje een gepaneerde vega-schnitzel;
  • Ik ben echt zooooo moe van het werk, ik sla het sporten een keertje over.
  • Tja, als ik zo weinig sport dan is het eigenlijk best zonde om zo’n duur abonnement te hebben;
  • Hmm nu ik mijn abonnement heb opgezegd heeft het eigenlijk niet zo veel zin meer om te stoppen…

Ja, ik had dus uiteindelijk mijn abonnement bij de sportschool zelfs opgezegd (en zelfs een smoes gebruikt als reden). De kilo’s vlogen er aan, de AEX is nog nooit zo hard gestegen… (over mijn vetpercentage nog maar te zwijgen). Heel lang kon ik het voor mezelf verkopen, maar nu ik 10kg ben aangekomen en mijn spiegelbeeld het resultaat daarvan laat zien (geloof me, dat is best confronterend als je in je te strak geworden bikini gaat zwemmen) is het tijd om mijn motivatie weer op te rapen en er weer voor te gaan.
Inmiddels ben ik weer lid geworden van een sportschool en ook weer een paar keer gegaan. Ik heb mijn eigen squatlat gemaakt waardoor ik nu echt geen excuus meer heb om geen squats te hoeven doen. Het resultaat is dat mijn billen na de training hevig branden, dus dat begin is er!

Maar holy moly, wat blijft voeding een ding zeg! Ik hou van veel, van makkelijk te maken, ik hou van vet en ik hou van snelle koolhydraten, had ik gezegd dat ik van veel hield? Dat is niet helemaal waar, ik hou van heeel veel… Het liefst eet ik de hele dag… Het meest lastige vind ik dat ik er de hele dag mee wordt geconfronteerd… Thuis ligt de la vol chips, koekjes en zelfs al chocolade paaseieren en op werk wordt er gezamenlijk geluncht en liggen er koeken, snoepjes en candybars voor het grijpen…
Ondanks dat ik mij elke dag voorneem om nu echt alles te laten staan, alleen datgene wat ‘afgesproken’ is om te eten ook te eten en al het andere te laten staan bezwijk ik elke dag… Dat irriteert me enorm, dus als iemand de gouden tip heeft, of af en toe een stok achter mijn deur wil zijn… Ik hou me aanbevolen!

Dan nog even terugkomen op concurrentie. Zoals ik eerder schreef geldt dit niet voor mij. Afgelopen jaar was een pittig jaar, met hoge pieken en diepe dalen, ik heb een ontzettende ontwikkeling doorgemaakt en een belangrijke levensles geleerd. Er is maar 1 Nononsense! Het heeft helemaal geen zin om te concurreren met anderen, want zij zijn niet zoals mij, en ik ben niet zoals hun. Het belangrijkste is om de beste versie van mijzelf te worden, en dat realiserend geeft een hoop rust en ruimte in mijn hoofd!

Veel liefs en tot snel! Nononsense x

image

2 Likes

Mooi dat je je zo kwetsbaar op stelt. Maar ook concurreren met jezelf kan zeer vermoeiend zijn. En hier geldt ook hoe waardevol is het om je oude versie te concurreren en altijd maar beter moeten zijn. Waarom moet je de beste versie van jezelf worden en wat is dan in jouw ogen? Is het niet veel fijner om tevreden te zijn met wat je al hebt en wie je bent. Dat wil niet zeggen dat je jezelf niet mag verbeteren, maar dat geeft waarschijnlijk veel meer ontspanning.

Het klinkt als een onmogelijk doel om alles te laten staan. Misschien is dat wel veels te hoog gegrepen :slight_smile:

1 Like

Waar kan ik solliciteren???

1 Like

Hoe gaat hij nu? :slight_smile:

Misschien leuk om een update te geven @Nononsense?

0 Likes