FIT.nl

Nononsens progressie

Aiaiai wat ben je met me van plan dan… 4,5 uur lijkt me wel genoeg tijd toch… :sweat_smile:

Owwww dat balen na een ‘mislukte’ oefening ken ik en de grootste hindernis bij zo’n paashaas is dat je er folie vanaf moet peuteren, maar daarna is ie ook ineens foetsie. Komt geen bicep bij kijken😁

Maarre, jij kijkt maar degene die naast je staat te trainen, heb je wel eens gekeken naar degene die niet naast je staat? Of eigenlijk meervoud: al die mensen die op de bank zijn blijven hangen en alleen in beweging zijn gekomen om dat weggerolde paaaseitje onder de bank vandaag te vissen?
Jij bent mooi wel gegaan en na een ktraining komt ook weer een toptraining en die is extra top omdat je die ktraining ook hebt gedaan!:muscle:

Dank je @Fee050 voor je super reactie!

Vandaag toch even getuige mogen zijn van een 16 opvolgende “below parallel” squats. Dit is echt een mega verbetering t.o.v. de eerste keer dat je het squatrek in liep!

We hebben nog werk te doen aan je enkelmobiliteit en bewustwording over bracing en rompstabiliteit. Maar je progressie is echt fokking tof om te zien!

Keep it up!!

p.s. je staat als een banaan :stuck_out_tongue:

Holy guacamole ~ zelfst. naamw.; m en v; meervoud Holy guacamolae
Betekenis:
1: Heilige dipsaus
2 :Uitdrukking waarmee bedoelt wordt dat iets verbazingwekkend is

Hierbij weer een update na ongeveer 2 weken bloed zweet en tranen.
Na 1 april is het weer de goede kant op gegaan, ik heb nog een aantal dagen flink met mezelf in de knoop gezeten, maar ik heb langzaam de weg omhoog weer gevonden!

Het sporten gaat de laatste dagen erg goed, zoals @Wesley al aangaf gaan mijn squats al veel beter! Vandaag zogenaamde raketsquats gedaan en langzaam begin ik er in te komen, op dit moment 45kg met stang :slight_smile: . De complimenten die ik tussendoor krijg van mijn pter zijn superleuk om te krijgen en dat maakt me ook gemotiveerd. Vandaag moest hij eerder weg en heb ik mijn programma dedicated afgemaakt om vervolgens vol trots te appen dat ik heb volgehouden :blush:.

De spieren bij mijn rug, schouders en armen zijn veel duidelijker zichtbaar en ook bij mijn buik zijn er al tekenen van spieren. Mijn billen en bovenbenen zijn er nog lang niet, maar je ziet dat hier de vorm al verandert! ZO super tof om te zien! Ik ben soms onder de indruk van mijn eigen biceps :smile: :smile:

Voeding blijft een dingetje, als ik een aantal dagen onder mijn onderhoud zit krijg ik het zwaar en hoor ik zachtjes uit de kast de zak chips “neem mij” roepen. Helaas zakt de discipline dan tot een dieptepunt en zwicht ik, daarna zijn de pinda’s de paashazen van mijn kids en de fruitella’s de sjaak.
Ik heb nu met mezelf de afspraak gemaakt dat ik, als ik mijn eiwitaantal heb gehaald maar nog onder mijn maximum calorie-inname zit een stukje pure chocolade mag. Dit werkt tot nu toe eigenlijk best goed. Ik hoop dat ik mezelf hiermee beter onder controle heb, want het is zo zonde van mijn werk in de sportschool…
Als jullie tips hebben hoor ik dit natuurlijk graag!

Ondanks dat dingetje met voeding, heb ik echt meters gemaakt en ben ik best een beetje trots op mezelf! Soms, heel soms, zeg ik holy guacamole tegen mezelf, en dan gaat het niet over de dipsaus :wink:

Fijn weekend en tot snel!
Nononsense

We want more, we want more…

Je schrijfwijze en je enthousisme, echt super aanstekelijk… keep them comming dipsaus!

trots op je!

Dank je @Wesley! Keep in mind, you’re part of the process!

Welterusten!

Mooi dat het zo goed gaat!

Leuk om te lezen!

Beetje genieten qua voeding mag wel toch, zolang je maar niet te veel eet.

Misschien goed om te leren hoe je maat houdt?

Denk je dat het ontzeggen van dingen beter helpt dan het matigen? Ben wel benieuwd wat de beste strategie voor jou is. Of een alternatief zoals pure chocolade helpt ook natuurlijk.

Blijft een beetje zoeken naar wat het beste werkt :smiley:

zelfs in mijn shampoo zit tegenwoordig proteïne :joy:

E=MC2

Bovenstaande is misschien wel de bekendste formule die er bestaat…

Voor alles bestaat een formule, het omrekenen naar inches, de afstand tussen jou en de blixem, de omtrek van een cirkel, je favoriete schoenen in us-size, het omrekenen van een buitenlandse munteenheid naar euro, je gemiddelde snelheid, te ontvangen vakantiegeld enz.
Bovenstaande formules zijn voor mij nog easy om te doen.

Bij mijn opleiding behandelen we ook formules, gelukkig heb ik een wiskunde knobbel en lukt het me om dingen als solvabiliteit, rentabiliteit en liquiditeit aardig snel uit te rekenen.

Maar ondanks die wiskunde knobbel heb ik in de laatste 6 weken kennis gemaakt met formules die ik lastig vind.

het berekenen van het vetpercentage, 1rm, caloriebehoefte, aantal macro’s enz. Deze worden gelukkig voor mij gedaan door @Wesley dus daar hoef ik me alleen maar aan de houden… nou ja noem dat maar alleen maar, het is een heel gepuzzel en gereken, zeker ook omdat ik geen vlees eet… op dit moment komt de kabeljauw mn neus uit (Ik verorber 3 zakken in de week), zie ik groen en geel van de eieren (roerei, omelet, gebakken ei en gekookt…) en lijkt het alsof ik aandelen heb in de broccoli teelt…

My fitness pall crasht bijna door de de aanpassingen van grammen voedingsmiddelen en eet ik de meest vreemde combinaties om aan mijn macrodoelstelling te komen.

Nu 4 dagen op rij gaat het super goed! En zelfs op koningsdag sta ik achter mijn kleedje op de rommelmarkt mijn salade van sla, augurk en gekookt ei naar binnen te schuiven.

Ik ben nog niet echt een keukenprinses dus het duurt best lang om allemaal klaar te maken, maar tot nu toe ben ik best trots op de getallen in mfp!
Mocht je het leuk vinden om eens een kijkje te nemen in mijn mfp, let me know!!

Het sporten gaat ook goed, mijn trainingen verlopen steeds soepeler en ik merk dat ik steeds sterker wordt! Mijn spieren bij mijn rug en schouders worden zichtbaarder en de spieren van mijn bovenbenen zijn zichtbaar in mijn jeans als ik ze aanspan.

Al met al gaat het eigenlijk best goed en zit ik in een lekkere flow! Ik kan alleen een paar dagen niet met @wesley trainen, dus ik hoop dat ik de intrinsieke motivatie kan vinden om het zelf op te pakken! :rofl: al zijn aanmoedigingen altijd welkom :wink:

Tot slot mijn favoriete formule, soms niet de meest makkelijke maar wel de mooiste die ik ken:
Liefde is het enige wat zich vermenigvuldigt als je het deelt.

Fijn weekend allemaal!

beter 1 vogel in de hand dan 10 vogels in de lucht (kleine concrete resultaten zijn beter dan grootse plannen).

Afgelopen vrijdag is het 10 weken geleden dat ik, samen met mijn pter, aan dit avontuur ben begonnen. Het waren 10 mooie en indrukwekkende weken waarin ik veel over mezelf te weten ben gekomen en waarin ik veel heb geleerd op alle fronten. Het was niet altijd makkelijk maar ik had het niet willen missen! We hebben gelachen, ontzettend hard gelachen en gehuild is er ook. Nieuwe uitdrukkingen zijn ontstaan (je staat als een banaan) en we hebben meer dan eens romantisch gedineerd bij de McDonalds.

Terugkijkend zie ik dat ik vooruit ben gegaan, kei hard vooruit gegaan! Ik ben fysiek sterker dan 10 weken geleden maar mentaal evenzeer!
Mijn onzekerheid neemt af, mijn wilskracht en doorzettingsvermogen neemt toe.

Het eten bleef een lastig onderwerp meer dan eens werd er ontzettend gebunkerd, met spijt achteraf. Voor mijn gevoel kon ik cheaten omdat ik geen doel voor ogen had om naar toe te werken. Het was allemaal te vrijblijvend…
Ik kwam op het briljante idee om te gaan trainen voor een wedstrijd, gelukkig heb jij mij het inzicht gegeven dat dit geen weldoordacht doel was…
Jij liet me weer zien wat mijn doel in eerste instantie was toen ik hem uit het oog had verloren… het gaat nu zelfs met voeding supergoed, Ik blijf sinds 7 dagen constant binnen mijn macro’s en heb geen vreetbuien gehad die ik niet kon bedwingen.

Lieve, lieve pter, bedankt voor je geduld, je enthousiasme, je begrip, je bemoedigende woorden, je humor en die schouderklop af en toe! Bedankt dat je alle resultaten, hoe klein ook, het waard vindt om te vieren!

Wat mij betreft plakken we er nog 10 weken achteraan.

Fijn weekend!

Hee wat super leuk zeg :hugs:

Goede berichten @Nononsense

Mooi om te lezen dat je er voldoening uit haalt en beter in je vel zit!

Welk doel heb je nu precies voor ogen?

Ik ben even sprakeloos @Nononsense !
Het doet mij deugt om deel te mogen nemen aan het proces dat jij nu doormaakt. Je progressie is super en je veranderd mentaal en fysiek zichtbaar. Heel erg positief!

Het is een eer om de coaching te verlengen!

Tot woensdag!

@Wesley bedankt voor je lieve bericht!
Je glimlach gister toen ik 8 reps pin push ups deed was magisch om te zien! :star_struck:
Ik vind het steeds leuker worden en haal er steeds meer voldoening uit, zeker in combinatie met mn voeding die echt super smooth loopt :sunglasses:
Ik heb gewoon zin om weer naar de sportschool te gaan morgen!

@j.vandermark mijn doel is vet verliezen en spiermassa opbouwen. Voor mij betekent dat mooier gevormde stevigere benen en grotere stevige billen.

Hoe gaat het nu @Nononsense :slight_smile:

Nog steeds lekker aan het trainen?

Hoi @j.vandermark!

Eerlijk toegegeven dat ik iets minder dan 3 weken niet in de sportschool ben geweest… (voor het gemak week 1, 2 en 3 genaamd).

Week 1 was de week voordat ik een grote lichamelijke uitdaging zou aangaan… toen ik in deze week in de sportschool stond merkte ik bij de eerste squat oefening al pijn in mijn bovenbenen en, aangezien deze het belangrijkste zouden zijn, tijdens de uitdaging besloot ik om mijn lijf te sparen… ik kwam niet veel verder dan het bezoek aan de sauna in de sportschool… ook qua eten merkte ik dat ik afzwakte… ik ging meer koolhydraten eten en lette minder op mijn eiwitinname en calorieën bijhouden was er niet meer bij…

In week 2 was ik op van de zenuwen… ik zou deelnemen aan de Nijmeegse vierdaagse! Ik was van mening dat ik fit genoeg was en het echt wel ongetraind kon lopen… nou houd ik totaal niet van wandelen dus dat kwam mooi uit! Maar DAMN! Wat viel dat tegen! 4 dagen 40 kilometer per dag… elke vezel in mijn lijf riep Stoppuh!! Maar mijn verstand zei niet zeiken maar doorlopen! Pfff dag 2 had ik al zo’n spierpijn dat ik 's ochtends na het opstaan door huis schuifelde en mijn voeten amper kon optillen… en dat werd met de dag erger… in die 4 dagen heb ik ontdekt hoe sterk ik mentaal eigenlijk ben en dat ik een hoog doorzettingsvermogen heb. Na 4 dagen bloed, zweet en tranen mag ik mij trotse eigenaar noemen van het vierdaagse kruisje!! Maar dit echt nooooit meer.

Week 3 (afgelopen week) stond in het teken van bijkomen en tijd doorbrengen met het gezin. We zijn een weekje weggeweest waar ik kon bijkomen van week 2 en kon relaxen… deze week totaal niet op mijn voeding gelet (croissants voor ontbijt, van 12.00 aan de witte wijn en 's avonds lopend buffet om daarna af te sluiten met een afzakkertje, of 2…)

En nu ben ik weer thuis, vanaf volgende week week aan het werk en hopelijk meer structuur en regelmaat. Morgenochtend de sportschool opzoeken om ondanks mijn opgelopen blessure in week 2 (inmiddels dry needling gehad van de fysio) aan de bak te gaan! en vanaf dan hopelijk ook weer meer structuur in voeding krijgen…

Al vind ik dat laatste nog echt wel lastig… vanavond zat ik aan de sperziebonen met rijst en vis terwijl de rest aan de macaroni zat… ik vroeg me toen af hoe het kan dat ik veel meer zin heb in snel, makkelijk en ongezond voedsel en niet in voedsel dat gezond is en echt een bijdrage levert aan mijn lichamelijke conditie…

Ik denk dat ik het de komende dagen/weken wel lastig ga krijgen om mij aan mijn voedingspatroon en fitnessgoals te houden. Hierbij dan ook een oproep voor af en toe een compliment, een schop onder mijn kont of wat aanmoedigende woorden… want ondanks dat ik veel doorzettingsvermogen heb blijf ik ook maar gewoon een mens :slight_smile:

Om af te sluiten, een ontzettend mooi nummer die gedurende week 2 meermaals ten gehore is gebracht en echt iets te weeg bij me heeft gebracht. Ik ben me bewust geworden van de fantastische mensen om mij heen die er, veelal zonder dat ze zich er van bewust te zijn, een bijdrage leveren aan mijn ontwikkeling, niet alleen op sportief vlak maar misschien nog veel belangrijker op persoonlijk vlak!

Fijn weekend!

Liefs nononsense

Wat goed :smiley: Lijtk me ook echt een uitdaging inderdaad.

Ja? :slight_smile: Kun je misschien een middenweg vinden zodat je lekker kunt eten, regelmatig traint en meer balans vindt. Is dat denk je mogelijk?

Hoi Nononsense,
Wat een prestatie, de Nijmeegse Vierdaagse - gefeliciteerd! :raised_hands:

Misschien helpt het om eens te kijken hoe je gerechten kan maken die jullie allemaal gezamenlijk kunnen eten en die ook gewoon snel en makkelijk zijn? Macaroni hoeft niet per se ‘ongezond’ te zijn, en ‘gezond’ eten niet per definitie moeilijk en lang om te maken. Jouw rijst met vis en sperziebonen bestond net als die macaroni immers uit koolhydraten (rijst/macaroni), groenten (sperziebonen/ik gok een macaroni roerbak pakket) en eiwitten (vis/gehakt).

In het begin kan dat wel even puzzelen zijn, maar uiteindelijk scheelt het je tijd en ik denk mentaal ook een hoop moeite als je - in grote lijnen - gewoon lekker hetzelfde kan eten als de rest aan tafel. Ik kan me niet voorstellen dat de standaard gerechten bij jou thuis niet zo aan te passen zijn dat ze voor jou en je mede eters goed zijn! Dat helpt je op de lange termijn ook om het vol te houden. Dingen eten waar je eigenlijk helemaal geen trek in hebt, houd je even vol op motivatie en discipline, maar je hele leven vis en rijst terwijl je eigenlijk macaroni wilt, wordt waarschijnlijk lastig.

Succes!

Ja mee eens, pasta of rijst hoeft niet veel uit te maken, zij eten er vast ook groente bij. En je zou dan wel de saus voor jezelf weg kunnen laten, maar dan heb je meer het gevoel hetzelfde te kunnen eten want dan kan echt wel een beetje!

@j.vandermark ik weet van mezelf dat ik een alles of niets mentaliteit heb. Als ik ergens voor ga wil ik het ook echt helemaal doen en anders niet. Een balans zoeken en dus niet ‘voor het echie gaan’ voelt voor mij dan als half werk afleveren… het gevaar zit er dan in dat ik al gauw denk, ach dat stuk taart kan best wel en die halve zak drop past ook vast wel min of meer binnen mijn macro’s…
Nu moet ik zeggen dat mijn man sinds een week ook heel fanatiek met voeding bezig Is! Hij was altijd qua sport de meest fanatieke van ons 2 maar hij heeft nu ook het roer omgegooid qua voeding betreft. Dat scheelt zoveel omdat je het nu meer samen doet en elkaar daarin wilt supporten. Nu 1,5 week gaat het super goed met mijn voedingsschema en ik heb me er tot nu toe ook echt aan gehouden!
Daardoor is het ook makkelijker om, zoals @Kim en @Theodoortje aangaven meer met de pot mee te eten maar dan in andere samenstellingen. Al blijft dit nog wel puzzelen omdat ik een vegetariër ben met een koemelkallergie… het blijft lastig om dan aan voldoende eiwitten te komen wanneer het een caloriebeperkend eetmoment is…

Graag wil ik wel een dilemma voorleggen… waar jullie vast ook wel eens mee te maken krijgen. Ik krijg regelmatig opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd dat ik doorschiet, wanneer ik mezelf nu eens eindelijk mooi genoeg vind, dat dat ene gebakje toch moet kunnen want ja soms hoor je dat gewoon te doen op een feestje… ikzelf vind vooral die laatste heel lastig… alsof je anders niet gezellig bent ofzo…