FIT.nl

Nieuwe thuiszit hobby's: eiwit recepten!

Beste leden,

Wellicht mogen jullie net als mij ‘thuiswerken’, in mijn geval afstuderen. Tijd genoeg voor nieuwe hobby’s. Ik verveel mij enorm. Mocht je je vervelen:

Ik was echt verbaasd over de smaak, echt een aanrader! Echter vind ik alleen de geadviseerde houdbaarheid beetje gek, 5 dagen maar? Het is op basis van water, geen melk, dus ik begrijp niet helemaal waarom langer in de koelkast niet kan :open_mouth:

Toch wil ik helemaal niet ziek worden deze periode, voordat mijn vriendin denkt dat ik Corona heb, dus ik zal de te grote portie snel opeten.

Als jullie nog leuke recepten hebben zie ik ze graag.

2 likes

Dank die ga ik ook maken!

Andere aanrader zijn de brownies met zwarte bonen van fit.nl! WoW.

1 like

Mooi om te zien dat mensen actief andere dingen gaan doen. Leuk/inspirerend om te zien.

Ik heb deze van de week gemaakt:

Ergens had ik gehoopt dat ze lekker knapperig zouden zijn, want dat mis ik wel enorm af en toe :confused:

Maar ze zijn best lekker als aanvulling op de benodigde eiwitten per dag.

Liefs Nononsense :blue_heart:

1 like

@lawrie

https://www.fitgirls.nl/recept-oh-boy-gezondere-cheesecake-for-breakfast/?fbclid=IwAR2HVDBGIBuGklTgNBK1D8lY9-z40CKn8LKHEQhc6kuAVIBPh_IBwD-KxOY

What do you need?

springvorm van 24 cm
1 vel bakpapier
Mixer of keukenmachine

• 320 gr. havermeel
• 40 gr. kokosolie
• 1 el koekkruiden
• 40 gr. walnoten
• 50 gram dadels
• 1000 gr. magere kwark
• 200 gr. roomkaas light
• 4 eieren
• 2 el amandelmeel
• 1 limoen
• ½ tl. vanillepoeder

Make, Shake & Bake

Warm de oven voor op 180 graden
Ontpit de dadels en laat ze weken in een klein laagje water. Je kan kan ook dadels kopen die al ontpit zijn.
Smelt de kokosolie en leg het bakpapier in de springvorm.
Mix de dadels na een halfuurtje met een klein beetje water. Voeg hier de kokosolie en walnoten bij.
Voeg vervolgens de havermeel en koekkruiden toe totdat het een korrelig deeg wordt.
Het deeg is goed als het kruimelig is, is dit niet het geval dan kun je wat extra water toevoegen.
Vermeng het deeg over de bodem van de springvorm en druk het goed aan met een lepel en zet het daarna in de koelkast.
We gaan verder met de vulling: rasp de schil van de limoen en pers hem vervolgens uit. Voeg aan het sap de kwark, roomkaas en eieren toe en meng dit goed met de mixer. Voeg dan langzaam het amandelmeel toe en als laatste de limoenrasp en vanillepoeder.
Schep de vulling bovenop de bodem in de springvorm en zet het in de oven voor 65 tot 75 minuten (check na 65 of de bovenkant al goudbruin is, zo niet, dan laat je het nog even staan).
Wanneer de bovenkant goudbruin is laat je hem minimaal 4 uur in de koelkast staan op om te stijven.