FIT.nl

Nieuw artikel: mannen reageren beter op een streng dieet

Weer een nieuw artikel van @Neekesmit1992: mannen reageren beter op een streng dieet.

Heb je een vraag of opmerking over dit artikel? Of merk je zelf ook zoiets? Laat het hieronder weten in een reactie.

Voor 8 weken volgden ze een streng dieet van 810 kilocalorie├źn per dag.

Dat is bizar.
Kan je wel de nodige vitaminen / voedingstoffen binnenkrijgen met 810 kcal om gezond te blijven? Ik voel de snotterneus al opkomen. Hehe.

Ik ben benieuwd of ze ook nog een follow-up gaan uitbrengen na 1 jaar. Gezien veel onderzoeken laten zien dat bij een crash-dieet later een grote terugval is.

Goed punt @RikM

Op de lange termijn is dat niet echt verstandig. Wij hanteren een ondergrens van 1500 kcal zodat je de kans vergroot dat je alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt.

Even kort 1000-1500 kcal eten kan wel (als vrouw); maar lang zal ik het inderdaad niet doen.

Ik ben ook zo benieuwd wat de beste methode is om af te vallen. Jammer dat hier nog zo weinig onderzoek naar gedaan wordt. Het is zo relevant voor zoveel mensen.

Ik denk dat dit niet bij iedereen gelijk zal zijn :slight_smile: Wat voor de een wel werkt, werkt voor de andere totaal averechts. Ik denk dat het altijd een kwestie zal blijven van trial en error.