FIT.nl

Mudmasters, wat moet ik aantrekken?

Hallo iedereen,

Volgende week zaterdag ga ik met collega’s mee doen met de Mudmasters.
Desondanks dit m’n eerste keer is, ga ik direct voor de 13 km (shit haha! :smiley: ).

Omdat ik naar verwachting zo’n 15 graden is en ik het vrij snel koud kan hebben, ben ik benieuwd wat voor kleding jullie mij aanraden om aan te trekken?

Denk mee in de zin van: veel (koud) water.

Thx!

2 Likes

Leuk! Tof dat je zo’n run doet :slight_smile:

Hier staan sowieso wat handige tips in:

Ik zou 2 laagjes doen. Wat ik altijd wel fijn vindt, is een thermoshirt. In combinatie met nog een shirt of regendicht jasje, zit je denk ik wel goed. Zorg er wel voor dat je vrij kunt bewegen.

Toevallig trouwens. We hebben trouwens nog een winactie gelanceerd vandaag. Mocht je deel willen nemen om nog meer mensen mee te nemen in je race. Zie:

Verder wens ik je veel plezier! Laat je weten hoe het is gegaan? :smiley:

0 Likes

Ik hoor men weleens zeggen oude schoenen aan te trekken.

1 Like

Gelukkig betaald een werkgever mijn ticket en gaan we met z’n alle voor de lol.
Hier en daar heb ik wel wat ervaring, voor mij gaat dan ook om de kick en dus de lol.
Ik ga zo eens wat bestellen aan kleding haha!

1 Like

Het belangrijkste is: alles synthetisch, vooral je sokken en ondergoed! Katoen word zwaar en gaat schuren als het nat word, dan heb je zo blaren.
Hier staan goede tips: https://obstakels.com/kleding/
Oude hardloopschoenen is prima. Verwacht je vaker zoiets te lopen, dan is het de moeite waard om te investeren in speciale schoenen.
Gewoon strakke hardloopkleding zit het fijnste.

Neem voor na de run een vuilniszak mee, een grote handdoek, en lekker warme oude kleding om na die tijd aan te doen. Ik doe zelf altijd een pak babydoekjes in de tas, kun je je even snel opfrissen.
Thuis neem ik de hardloopkleding mee tijdens het douchen, even uitspoelen, en daarna gelijk de wasmachine in.

3 Likes

Dit zijn tips waar ik wat aan heb, enorm bedankt!

0 Likes

Vandaag de mudmasters gehad,

Ik geef het 3 sterren (1-5)
+obstakels waren een flinke uitdaging.
+goed te bereiken locatie
+goede informatie mbt uitrusting (Het idee van een thermoshirt, broek en sokken is goed uitgepakt).

• hoeveelheid personeel en apparatuur bij de stands (als je de run hebt gedaan heb je HONGER en DORST)
  • sommige onderdelen deden het soms niet of waren naar mijn idee te gevaarlijk om met deze temperaturen te doen.

Als je mij zou vragen of ik 'm nog eens zou doen?
JA! Dan wel meer getraind en wanneer het tenminste 10 graden warmer is .

1 Like

Ah leuk om te horen! :slight_smile:

Vandaag spierpijn? Of valt het mee?

0 Likes

Vreemd genoeg geen spierpijn!
Wel door een handeling (waarschijnlijk in de kou geprobeerd mezelf ergens op te trekken?) Een wat beurse linker bovenarm.

Knieën en benen nog wel vermoeid.

1 Like

Wat gaaf zeg! Heb je veel getraind @KKC

Ik wil dit ook nog wel een keer doen!

0 Likes

Niet bizar veel, ik heb aanleg mbt duurloop. Kracht was het heel pittig omdat het zo koud was.

1 Like