FIT.nl

Mening deadlift program

Wat vinden jullie van DL programs waarin je 3 weken lang elke week deadlift en wekelijks het volume verlaagt maar de intensiteit en het gewicht verhoogt, en dan week 4 een volledige DL deload plant, om vervolgens in week 5 terug te keren met een 2,5%-5% increase in gewicht t.o.v. week 1? Ik hoop dat het zo goed uitgelegd is, maar ik vraag me vooral af of jullie denken dat het nodig is om elke 4de week niet te deadliften? Gaat dat niet ten koste van je progressie?

1 like

Je zou in week 4 zeker kunnen deadliften om de beweging erin te houden.

Ik zou actief op je RIR/RPE blijven sturen. Dus niet verhogen als het nog niet kan.

1 like

Ik zou in je deload week het gewicht en reps aanpassen aan die van week 1. Dat je dus met het gewicht en reps gaat trainen van de eerste week.

1 like

Dankjewel heren zal het onthouden.

Hoevaak denken jullie dat ik met met RPE > 9,5 kan trainen zonder mezelf te overtrainen? PR is op dit moment 115 kg

Denk dat 2,5%-5% per maand trouwens iets te ambitieus is

Niet te vaak als je het mij vraagt. Dit is sowieso lastig te zeggen aangezien we je schema niet kennen. Ik vind RPE 9,5 zwz best een raar getal.

Nee is denk ik idd niet echt nuttig uberhaubt bij nader zien.

Daarmee bedoel ik dat je of helemaal uitgeput bent, of twijfelt of je er miss nog eentje zou hebben gekund vandaar die half.

1 like

Ik zou Ć¼berhaupt niet te vaak boven 8 RPE of 2 RIR gaan. Anders te zwaar/overbelasting.

1 like