FIT.nl

Meer kennis leidt zelden tot gezonder eten. Hoe kan dat?

Het Voedingscentrum had ooit een slogan “80 procent weet het, 20 procent doet het”. Oftewel: bijna iedereen weet wel wat gezond eten is - maar toch lukt het weinig mensen om hun voedingspatroon aan te passen. Hoe kan het dit? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je wel gezonder kunt gaan eten? Meer hierover lees je in dit artikel:

2 likes

@erikhuizenga dat als dan plan heeft mij echt geholpen om minder te snacken. Dank voor die tip.

1 like

goed artikel… Ik merk dat ik in een korte tijd aardig wat kennis heb over training en voeding. Ook heb ik een stukje uit de FIT methode uitgeprint. Geen idee of ik dat hier zomaar mag delen maar dit is best een handig ding om te doen:

Ik heb deze manier gebruikt voor het flossen van mijn tanden. Wat inmiddels in mijn vaste patroon zit. T lijkt misschien een beetje overdreven en je denkt “ach, dat lukt me wel” Maar jezelf belonen en ook echt bijhouden of het lukt werkt super goed. ik heb het opgehangen in de badkamer die mij er dus ook aan herinnerde :smiley: Hopelijk volgende keer een blije tandarts haha

2 likes

Ik denk dat het niet handig is om foto’s uit de fit methode te delen op het forum, aangezien dit boek nog verkocht word.
Tuurlijk kan je het ook uit typen wat je leert uit de fit methode, maar dat vind ik persoonlijk toch net iets anders.
Ik ben van mening als ieder persoon op het forum 1foto plaatst het boek compleet op het forum zal staan.

Ik val je niet aan of iets dergelijks. En misschien kijken de schrijvers zoals @j.vandermark en @erikhuizenga hier anders tegen aan en zien zei er geen probleem in. Maar ik wou het toch graag even gezegt hebben.

Ps goed dat je al zoveel wijzer bent geworden over voeding en training.
De fit methode zal daar vast aan hebben bijgedragen?

2 likes

Ah te gek @Erikeems :smiley:

Zolang je het hele boek niet online zet is het prima. Leuk als je zo actief ermee bezig bent :smiley:

2 likes

He Omerta,

Je hebt gelijk hoor! De post hadden ze natuurlijk direct mogen verwijderen maar het was dus ok. Je de FIT Methode heeft me heel erg geholpen!

1 like

Het is ook een goed informatief boek, over traning en voeding.