FIT.nl

Meer fietsen en gezonder eten

Hey iedereen, eindelijk heb ik wat tijd gevonden om me even voor te stellen.

Ik ben Marc, en ik ben eerder dit jaar 50 geworden. Ik fiets al van mijn zestiende, en sinds 2006 combineer ik dat met hardlopen (dus in de zomer fietsen en 's winters hardlopen).

Ik had me voorgenomen om dit jaar enkele (al dan niet sportieve) doelen te realiseren: een ijsberenduik (heb ik gedaan), een duosprong, de Tour d’Utrecht fietsen (is omwille van een stommiteit niet gelukt), in oktober een halve marathon lopen, leren muurklimmen,…

Qua beweging zit het dus wel goed, want ik sport nagenoeg elke dag. Alleen zou ik graag een paar kilootjes afvallen, en dat lukt net iets minder goed. En ik weet wel dat een wasbordje op je vijftigste niet echt realistisch is, maar soms heb ik het gevoel dat ik ondanks al dat fietsen en hardlopen een buikje aan 't krijgen ben. En dat wil ik absoluut niet!

Om een lang verhaal kort te maken: ik hoop dat ik door af en toe iets te posten een paar mensen kan motiveren om op de fiets te stappen ofzo, en ik zou graag een manier vinden om (nog) gezonder te eten en (vooral) minder te snoepen.

Grtz en tot binnenkort

Marc

Hoi Marc.

Wat een leuk verhaal :slight_smile: Gezond dat je zo aan het sporten bent. Wat is momenteel je gewicht, middelomtrek? En wat is je lengte?

Voedingspatroon
Wat hierbij helpt is om je voedingspatroon goed onder de loep te nemen. Zijn er bijv. eetgewoontes die er voor kunnen zorgen dat je wat zwaarder bent geworden?

Hoi Erik

Sporten (en dan vooral wielrennen) heeft een speciale betekenis voor mij, dus ik doe het niet alleen omdat het zo gezond is.

Ik ben ergens tussen 1m88 en 1m92 (afhankelijk van wie meet), thuis woog ik vanochtend 85,5 kilo, en mijn middelomtrek is ongeveer 89 centimeter.

Waarom ben ik zwaarder geworden? Goh… Eind vorig jaar is mijn moeder overleden, en sindsdien eet ik regelmatig samen met mijn vader. Dat is gezelliger dan alleen eten, maar je eet natuurlijk wel meer. Dus dat zou een reden kunnen zijn. En zoals ik al aangaf snoep ik graag, dus…

Hoi Marc,

Vervelend van het overleden van je moeder. Handig dat je hier al bewust van bent. Daarnaast is het waardevol om je voedingspatroon een tijdje bij te houdnen in een app, zoals mijn eetmeter. Zo krijg je en beter beeld van wat je eet en wat je nodig hebt.

Ik denk dat het minder snoepen je helpt om af te vallen. Zou je dat zelf willen (minder snoepen?).

hi @Marc_V

Hoe gaat het nu? :slight_smile:

Lukt het om minder te snoepen?