FIT.nl

Lifting straps gebruiken

Ik heb het Youtube filmpje van de lifting straps gekeken. Er wordt uitgelegd hoe je ze om de bar doet. Helaas wordt enkel hand 1 besproken. Ik heb juist moeite on de tweede te doen, terwijl je eerste hand dus al vast zit. Is hier een handige manier voor?

1 like

Eigenlijk op dezelfde manier, en strak trekken alsof je gas geeft op een motor.

1 like

Yes inderdaad! Goede tip.

Hierbij de link naar nog het filmpje (voor andere lezers):

1 like

Toch vraag ik me af hoe.
Bij het klaarmaken van de rechter strap gebruik je de linkerhand. Hoe maak je hem vast met enkel de hand van de strap ter beschikking??

Niet te moeilijk denken en gewoon 5minuutjes proberen. Na max 5minuten heb je het wel onder de knie. En anders even op youtube kijken voor voorbeelden, staan er genoeg op.

2 likes

Het voelt in het begin inderdaad als origami voor gevorderden. Maar hoe vaker je het doet des te makkelijker het gaat… Het is bij mij al zo’n automatisme dat ik nu zit te denken hoe ik het eigenlijk doe haha…

Het makkelijkst is om je hand te plaatsen op het gladde gedeelte van de bar en met je vingers de strap er om heen te slaan, daarna draai je net zoals je zou doen bij het gas geven op een motor (waarbij je bij de beweging dat je hand omhoog gaat iets minder hard dichtknijpt dan wanneer je hand weer naar beneden gaat). Als hij helemaal strak zit kan je hem naar buiten schuiven, vaak is dit namelijk waar het reliëf van de bar zit, dit draait een stuk lastiger.

Gewoon blijven proberen, ook welke hand je voorkeur heeft om als laatst te doen. Ik ben een lefty, rechts ben ik veel onhandiger dus die doe ik als eerst en de linkerhand freubel ik er daarna omheen.

Succes!

Liefs Nononsense :blue_heart:

1 like

Je zou ook eens straps kunnen proberen die ze in het gewichtheffen gebruiken. Deze werken naar mijn idee net even simpeler. hieronder een foto van een setje. Kan je ook zelf maken met een judoband en een beetje ductape image

nadeel is wel dat deze minder lang meegaan en lang niet zo cool zijn als die van Fit :slight_smile:

1 like