FIT.nl

Kuitspier trainen zonder belasting van de grote teen?

Hallo!
Ik zit een aantal weken in een gipsschoen voor m’n grote teen en ik mag deze dan ook niet belasten gedurende deze tijd. Aangezien ik een dansopleiding doe wil ik wel graag mijn spieren onderhouden, zeker aan de kant van het gips (dat stagneert nu al significant). Dat lukt aardig met de meeste spieren, alleen heb ik nog geen manier gevonden om m’n kuitspier en enkel te trainen zonder die teen te belasten. Heeft iemand een goed idee?
Alle hulp is welkom, ik hoor het graag!
Groetjes Nienke

1 like

Ik beng bang dat het moeilijk word zonder je grot teen, aangezien die teen je stabiele factor is van je lichaam. Squatten en calf raises zal ik je dus niet aanraden. Enige wat ik kan aanraden is om voldoende eiwitten te eten en hopen dat je zo snel mogelijk herstelt.

1 like

Ah vervelend. Maar spiermassa komt zo terug, maak je niet te druk. Lees dit artikel maar eens over spiergeheugen:

Verder kun je misschien calf raises doen waarbij je op de bal van je voet balanceert?

Waarom wil je precies je enkel trainen?

Bedankt voor het antwoord! Ik wil mn enkel trainen omdat die altijd erg blessuregevoelig zijn bij mij, dus die hou ik het liefst sterk :slight_smile:

1 like