FIT.nl

Kg dalen, vet en spieren blijven gelijk

Hoi iedereen

Ik vroeg mij af waardoor je kg verliest maar geen vet en geen spier…
Je zou verwachten dat als je kg dalen dat je vet daalt maar dat is niet het geval…
Is het dan door suikers dat je kg verminderen maar al de rest gelijk blijven?
Is om wat inzicht te krijgen in hoe dit kan en wat ik aan mijn eetpatroon kan doen.

Groetjes

Dit klopt na mijn weten niet. Als je gewicht verliest zal je ook spier of/en vet verliezen. Of je verliest alleen vocht,maar dat is niet veel en niet lang.

Hmmm vreemd idd.
Check ik binnen paar dagen nog eens…
Ik begreep het al niet

Bedoel je je vet- en spiermassa in procenten? Of echt de vet- en spiermassa in kilo’s?

Stel je voor je weegt 100 kilo en je vetpercentage is 30%, spiermassa 40%, dan is dat 30 kilo vet en 40 kilo spier. Dan kan je best 10 kilo afvallen en nog steeds 30% vet en 40% spier hebben. Alleen dan heb je in absolute getallen wel minder vet (27 kilo) en spier (36 kilo).

Alsnog is dat natuurlijk niet wenselijk, maar het kan wel :wink:

Ha dat is een goede.
Vet is in procent en spier is in kg :grinning:
Dus dan is mijn vet gedaald?
Hahaa vraagstuk :grinning:

Nee hoor vet kan ook gewoon in kg worden uitgedrukt.

Zet even de getallen erbij, dan is het makkelijker meekijken.

Ik denk dat je bedoelt:
-Je woog 100 kilo, met vet% van 30% en spiermassa van 40 kilo
-Nu weeg je 95 kilo, met vet% van 30% en spiermassa van 40 kilo

Dat betekent dat je eerst 30kg vet had en nu 28,5kg. Je bent dus 1,5kg vet kwijt en 3,5kg vocht oid.

Maar zoals ik zei: als dit metingen zijn van je weegschaal thuis, zou ik het niet al te serieus nemen als losstaande metingen, maar kijken naar een trend gedurende een langere periode.

Ja inderdaad, ga ik zeker doen.
Maar vond het heel merkwaardig :grinning:
Hopelijk is volgende meting dan beter :slightly_smiling_face:

Wat gebruik je om dit te meten? Weegschalen met impedantie meting zijn niet erg betrouwbaar

Dit is een veel betere manier, kost maar een paar euro:
https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fcf.ltkcdn.net%2Fexercise%2Fimages%2Fstd%2F118757-400x300-Caliper.jpg&f=1&nofb=1

2 likes