FIT.nl

Jannette: afvallen met onregelmatigheid


#1

Hallo allemaal,

Mijn Naam is Jannette Smits en ben 23 jaar.
Ik heb me hele leven ongeveer 50 kg gewogen en sinds 2012 ben ik stevig aangekomen.

Dit wil ik gewijzigd hebben naar ongeveer 60 kg.
Momenteel weeg ik 100 kg en ben ik niet blij met me zelf.
De motivatie om af te vallen is er wel en wil nu weer opnieuw beginnen met sporten.
Alleen ik zit met 1 probleem…
Ik werk op Schiphol en werk met onregelmatige tijden. Dit heeft een groot effect op me leven en op mijn etenstijl. Ik werk ochtends, middags, avonds en nachts… dus mijn eetpatroon is er ook niet.
Ik zou graag tips willen en advies wat ik het beste kan doen met eten qua onregelmatigheid.
Dit vind ik zelf lastig te doen zou daar graag hulp bij willen.

Alvast bedankt!!


#2

Welkom bij de FIT-community!

Goed dat je een topic hebt aangemaakt :slight_smile:

Heb je een idee buiten de onregelmatige tijden om, die aanwijsbaar zijn waarom je meer bent gaan wegen, en wat je daar zelf aan kunt doen?

Die hebben we zeker in dit artikel over ploegendiensten.

Wil je ons laten weten of je daar wat uit hebt gehaald?


#3

Buiten de onregelmatige diensten heb ik toen de tijd ook een zeer ongezonde relatie gekregen waardoor ik slechte dingen ben gaan eten.
Voor 2012 kon ik alles eten en niet aankomen en dat is er na juist anders om gegaan.


#4

Vast ook weinig gezond goedkoop eten op schiphol of niet? Lage drempel snel een burger oid te halen in een avonddienst. Meal preppen een optie?


#5

Hey Jannette,
Ik ben in de afgelopen 4 maanden 14 kilo afgevallen.
Mijn tactiek was dat ik alleen avondeten normaal mag blijven doen maar de rest van de dag alleen maar groente en fruit eten.

Ik ga nu naar me werk met twee komkommers, een emmertje cherry tomaatjes en twee bananen.
En dan eet je de hele dag door, zonder echt veel calorieën tot je te nemen. 'S avonds eet je gewoon je prakkie, of pizza of een patatje, dat maakt dan niet zo veel meer uit, omdat je over de hele dag bijna geen calorieën heb gegeten.

Ook geen frisdranken drinken, alleen maar water, thee en zwarte koffie. En in mijn geval vlogen de kilo’s er echt vanaf. Zonder veel moeite, want je eet de hele dag door, dus je hebt geen moment dat hongergevoel.

Misschien werkt het voor jou ook wel. Heel de dag eten in je zak hebben, dat je al van te voren geselecteerd heb. Dan hoef je ook niet dingetjes te kopen bij broodzaakjes of bij de Febo. Die bijna altijd alleen maar super calorierijk voedsel verkopen.


#6

Er zijn inderdaad veel ongezonde restaurantjes op Schiphol. Ik ben nu ook bezig om eten mee te nemen en dan gezond voedsel te proppen van tevoren


#7

Ik ga het zeker mee nemen als tip en ga het ook uitproberen om te kijken of het ook werkt voor mij.
Het enige is dan wel weer, ik heb best wel pittig en zwaar werk waar een stevige maaltijd wel goed is.
Maar dan kan ik dan combineren met een goed gevulde salade of iets anders. Maar als tussen doortjes kan ik dat zeker doen.
Bedankt voor de tip !


#8

Pfff werken op schiphol en dan iedere dag tegen de Burger King en Mc Donalds aan moeten kijken.
Daar zou ik dus best moeite mee hebben, haha.

Sterkte! En hopelijk haal je snel je beoogde doelen!


#9

Hoi Jannette,

Goed dat je zo aan je gezondheid werkt. Eten voorbereiden en meenemen is inderdaad handig om te doen. Laat je het weten hoe het gaat?


#10

het is ook erg lastig om er niet zomaar heen te gaan.
want het is allemaal wel makkelijker om even snel iets te halen.


#11

Natuurlijk,
Momenteel gaat het goed met eten meenemen enz. maar het blijkt nog wel zo makkelijk om daar even iets snel te halen.


#12

Goede voorbereiding is het halve werk :smiley:

Wat zijn valkuilen/momenten waarbij je het lastig krijgt? En wat kun je hier aan doen denk je?


#13

Tja pak dan de goede dingen. De grilled chicken wrap is nog niet eens zo slecht :wink:

https://www.myfitnesspal.com/food/calories/burger-king-grilled-chicken-wrap-353827833?v2=false

Ipv een big tasty met bacon waar zo even 30-40% van je ADH calorieen in zit, 60-70% van je vet, en 2/3 van je dagelijks aanbevolen zout


#14

Hoi Janette,

Ik kan me best voorstellen dat je niet iedere dag zin hebt om te preppen. Gelukkig heeft de AH (vast ook elders, maar dat is mijn vaste supermarkt :wink: ) heel veel gezondere opties tegenwoordig!

Zou een 50/50 regeling een idee zijn? Ik vind dit zelf fijn in echt drukke weken. Dan maak ik de helft van mijn maaltijden zelf (en dan het liefst dingen die ik in 1x voor meerdere dagen kan bereiden) en verder vertrouw ik op kant-en-klaar (even 1x een lijstje maken van ‘verantwoorde’ opties bij jouw favoriete supermarkt/afhaal) of simpele dingen zoals een bak kwark, fruit, snackgroenten, boterhammen met kip, ham, ei, etc.

Maak het jezelf in ieder geval niet te moeilijk - gezond hoeft geen uren te kosten :slight_smile:


#15

Hi @jannette

Hoe gaat het nu? :slight_smile: