FIT.nl

Interactieve sportkantine

Repectabele leeftijd!
Bijna volwassen :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

van harte, degeneratie is zojuist begonnen :rofl:

1 like

@erikhuizenga van harte gefeliciteerd!

1 like

Bedankt voor de felicitaties :slight_smile:

2 likes

Ik liep tegen exact dezelfde problemen aan als jij met personal training.
Zij waren gefixeerd op progressie, zwaarder pakken, pompen … allemaal heel intensief.
Wat met mijn lichaam dus niet kon.
Maar ze op andere gedachte brengen was een bijna onmogelijke taak.

Bovenstaand schreef ik in een ander topic, maar wilde het topic niet verzieken met een off-topic onderwerp.

Ik wilde dit wat nuanceren
Ik heb niets tegen personal trainers, ik praatte in bovenstaand enkel om de eigen ervaring die ik met minimaal contact met PT’s had.

Ook met fysiotherapeuten heb ik hele slechte ervaringen, vandaar mijn stelling hierin.

Maar laat het duidelijk zijn dat dit gezegd is zonder rekening te houden dat ik op een site met misschien wel PT-ers en Fysiotherapeuten zit die ik hiermee misschien tegen de schenen trap.
My bad als dat zo is, niet de bedoeling weest.

Ah ja no worries.

Ik denk dat je in elk vak mensen hebben die niet bij je passen, of iets minder goed zijn in hun vak.

Ik denk dat die personal trainers waar jij het over had, misschien iets meer gericht zijn op bodybuilding?

En fysio’s zijn zo breed opgeleid dat ze in mijn ogen lang niet elke blessurevorm goed kunnen behandelen. Daarom ben ik ook voorstander van fysio’s die per lichaamstype advies geven. Dus iemand die verstand heeft van de rug, of alleen van de schouders, etc.

2 likes

Als een fysio je niet goed kan helpen kun je het beste inderdaad vragen naar een fysio die meer ervaring heeft op bepaalde vlakken.
Ik heb 1 keer een spiertje op mijn bovenbeen gehad die “vast” zat wat pas naar half uur voetballen opspeelde en ook alleen bij intensieve wedstrijden anders niet. De fysio van de club lukte het niet om mij te herstellen en na 3 weken ben ik naar een ervaren sport fysio bij mij in de buurt gegaan. deze fysio kon in 1 beweging die spier triggeren en daarna een herstel plan maken, vervolgens was ik er na 3/4 weken vanaf.
Daarna mijn ervaring gedeeld met de club fysio wat hij erg kon waarderen.
Een goede sport fysio is wel lastiger te vinden maar ze zijn er altijd.

het lichaam is complex zat en fysiotherapeuten vinden het echt niet erg als je iemand anders er naar gaat kijken.

3 likes

Dit zou inderdaad een oorzaak kunnen zijn.
Ik moet zeggen dat wanneer ik ergens klaar mee ben ik vaak niet meer de interesse kan opbrengen omdat na te gaan.
Maar het zou een hoop verklaren.

De aandoening die ik heb is vrij complex.
Ik had daar 0.0 verstand van en legde vertrouwen in de fysio (en later een andere fysio).
Ik ben iemand die zonder klagen voor 100% doet wat er van mij gevraagd wordt met of zonder pijn. Geef het wel aan, maar voer het uit wanneer er gezegd wordt dat het goed is.
Ik liep met gebroken/gescheurde wervels en moest oefeningen doen welke zorgde dat de zenuwen geraakt werden door schuivende delen van die wervel.
Ook moest ik fitness oefeningen doen welke de scheuren groter maakte.
Na 4 maanden zei ze dat ze niet meer wist wat te doen aan mijn pijnklachten, omdat ik haar 1ste patiënt was met deze aandoeningen. Haar collega driftig mee knikkend.
Ik ben niet vrolijk vertrokken.
De fysio daarop vrijwel exact hetzelfde probleem alleen in kortere tijd.

Probleem is dat veel fysio denken dat ze je kunnen helpen.
Dat is in mijn ogen een misplaatste arrogantie.
Uiteindelijk wel bij een reumacentrum gekomen naar aandringen van mijn vriendin en op aanbeveling van een andere RA patiënt waar er 1 zat die mij de goede richting op geduwd heeft.
Bij hem werd ik gemonitord en begeleid ipv van gestuurd in richtingen die niet mogelijk waren.
Maar mijn vertrouwen blijft ontzettend laag.

Het zit diep zie je wel hahaha:sweat_smile:

1 like

@chielemans vervelende zon ervaring. Ik kan me voorstellen dat ej daardoor een deuk krijgt in je vertrouwen.

Ik heb nu een fysio die van tevoren zei ik kan niet beloven dat je nog weer kan hardlopen, maar we gaan onderzoeken hoe je de belastbaarheid kan vergroten en de belasting kan verlagen. Ik vind dat eerlijk.

1 like

Dat is inderdaad eerlijk naar je patient toe. Dan laat je de keuze in dit geval bij jou of je met deze fysio gaat samenwerken.
Dat is al een heel andere insteek dan “we gaan je laten rennen, maar je noet ff door een punt heen”.

Maar elk nadeel heeft zijn voordeel.
Ik werd verplicht om aan en met mezelf te werken.
Daar is nog nooit iemand slechter van geworden.

1 like

Hey @Omerta Ja ff dr tussenuit geweest!
Wel veel meegelezen hoor.

Gaat lekker met je he? :muscle::+1:

1 like

Ja ik miste je al man, eindelijk weer een beetje humor terug op het forum. Jawel we hebben niks te klagen hè.
En hoe is het bij jou?

Hoe is het met je marathon of wat was dat ook alweer presies?

Haha eensgelijks Rob!
Heb zo je tips en begeleiding gevolgd in een ander topic, maar netjes hoor.
Als je kijkt welke sprongen je in je kennis hebt gemaakt ook … heel netjes.

Met mij … tja wat zal ik zeggen … moeilijke periode achter de rug.
De kwart marathon was een succes: 10.5km hardlopen in 55 minuten.
Maar wel zwaar, dit was de 2de paasdag, dus bloedverziekend heet waar ik enkel in regen getrained had.
Maar ik mag hem afvinken :sunglasses:

Dan had ik nog de Nijmeegse waar ik keihard voor getrained had en tot het naadje ben gegaan in uitdagingen, liep van Nieuwegein naar Breda zonder pauze “voor de lol” om bij mijn zus te gaan BBQ-en
Van Nieuwegein naar Veenendaal voor de lol om bij mijn maat te gaan BBQ-en en beide bij 30/33 graden.
Maar 3 dagen voor ik naar Nijmegen ging viel er in hele naaste kring totaal onverwacht iemand ter aarde waardoor ik niet kon gaan.
Enorme domper.

Toen bij overmaat van ramp heb ik van de week mijn mastiff in moeten laten slapen.
Dus dat was een mooi ingredient om te aggressief door te trainen en een blessure op te lopen. waar ik nu mee kamp.

Nee zat ff niet mee.

1 like

Dankjewel voor je compliment!!

Om te beginnen gecondoleerd met het verlies van je naaste, en van je lieve viervoeter! Ik heb zelf ook een hondje en moet er niet aan denken. Ik leef met je mee! :blue_heart:
Ik snap je agressie helemaal. Dan vlogen bij mij ook de gewichten door de kamer heen!

Wel mooi dat je in ieder geval de kwart marathon tot een goed einde hebt gebracht, topper!!
Ja zo kun je zien wat vieze warmte met je kan doen he, dat is niet fijn.

Was de bbq wel lekker? Dat zou wel als een beloning hebhen gevoeld hè, dat is fijn om lekker veel te verbranden en dan lekker veel te mogen eten.

Welke blessure heb je nu last van?
Gewoon even je lichaam de tijd geven nu he.
Sterkte kerel!!

Ps ondanks alle ellende wel nog op vakantie geweest? Of wann zou je gaan?

Thanks gozert.

Nou het gekke is dat ik na het lopen nooit zo’n honger heb/had.
Tijdens het lopen at ik wel aardig wat aan kip/kalkoen en pancakes voor eiwitten, want erna was de eetlust vaak weg.
Maar gezellig was het beide keren.
Video vlogje dr bij, lachen man haha

Vakantie was eigenlijk geplanned na de Nijmeegse 4-daagse.
Ik had 2 weken vrij, maar dat liep allemaal even anders.
Ik heb in Oktober nog 2 weken vrij en dan ga ik naar de Canarische eilanden.
Maar dr zit wel een zwart randje aan allemaal.
Ook omdat degene die gegaan is weer op de honden zou passen (heb nu nog een Franse Bull).

De blessure:
De pezen.
Voornamelijk de buitenkant ellebogen beide kanten.
En links de pees in de schouder.
Gewoon te fanatiek, te zwaar, te veel, te ongecontroleerd.

Ik ben daardoor nu op een ander schema over gegaan.
Ik trainde 3 sets - 8 reps 2 voor spierfalen. (3 á 4 keer in de week full body)
Ben nu 3 á 4 sets 15 reps met beduidend minder gewicht. ( 2 á 3 keer in de week full body)
En er lijkt verbetering in te zitten.
Ben ook aan de gelatine gegaan, las hier dat het positieve invloed kon hebben, dus dacht niet geschoten altijd mis.

Maar ik “kan” de biceps en triceps moeilijk trainen nu en dat is wel een gemis voor mij omdat ik die echt lekker vond.
Maar pak ze nu mee met de compound.

Waar ik trouwens wel balen van schijt is dat ik het laatste stukje buik niet kwijt lijk te raken.
Denk dat dit het gevolg is van jaren lang dozen bier naar binnen werken.:roll_eyes::thinking:

Als je maar goed eet tijdens het lopen dan he en vooral voldoende eiwitten want spierafbraak willen we niet hebben he!!
Als je het maar gezellig is geweest, dat is het belangrijkste toch…
Ja zeker man alles vast leggen aangezien dat tegenwoordig kan. Miss ook leuk voor de kids later.

Ja ik snap dat je hoofd niet naar vakantie stond, maar als je in oktober gaat dan heb je die persoon bij je in je hart. En ik denk dat die persoon je wel een mooie fijne vakantie zou gunnen.
Mocht je plaats over hebben of tickets dan hoor ik je wel hè :laughing:

Ja de klachten ken ik wel een beetje, miss een goede deload pakken van een weekje en dan kijken hoe het er voor staat.
Wel al fijn dat je verbetering merkt nu, je hebt tijden van gas geven en van een beetje gas terug nemen he. Alleen het laatste is soms een beetje lastig voor ons fanatiekelingen…
Proberen er om heen te trainen en als het niet gaat gewoon even rust pakken!!

Hoe ver zit je onder je onderhoud en hoelang al? Hoe ver droog wil je zijn?

Maar natuurlijk gozert, was het eerste waar ik aan dacht :joy:
Nee we hebben er wel enigzins zin in, maar het is gelukkig nog paar maandjes weg.

Dit was wel ff moeilijk inderdaad.
JE moet dan toch overstappen van je routine waar je best lang voor gewerkt hebt om er te komen.
Maar moet bekennen dat een heel ander schema wel weer soort van verfrissend is.

Dit is wel iets waar ik veel mee bezig ben.
De rust pakken.
Merk aan alles dat mijn lichaam op is en ik zelf ook mentaal uitgeput ben.
Morgen bijv heb ik een trainingsdag, maar vandaag weer veel kleine pijntjes. Dus als ik morgen besluit maar niet te trainen dan heb ik daar ook wel redelijk vrede mee en pak ik een dag later.

Ja dit is een beetje moeilijk op het moment.
Ik kom van een hele fanatieke periode met cardio en veel verbranding.
Nu is dit compleet weggevallen en is de enige cardio die ik nog heb 16km fietsen op een dag. (woon/werk)
Ik moet weer gaan monitoren wat ik eet en opnieuw bepalen wat mijn onderhoud is.
Daar start ik maandag mee.

Ook denk ik dat ik mijn onderste buikspieren niet goed train.
De spieren erboven gaan lekker, maar voor mijn gevoel blijven de onderste achter.
Tips?

Hey man…

Ja tuurlijk dacht je meteen aan mij, je wilt goed gezelschap hebben toch, iemand met een beetje humor :wink:

Ja iets nieuws doen is altijd even wennen he, maar het kan ook in je voordeel werken. Even een nieuwe prikkel, even de spieren wakker schudden op een andere manier.
Ja idd als het morgen niet gaat, dan niet forceren. Beter 1 dag niet trainen dan langere tijd omdat je het erger hebt gemaakt!
Wel goed dat jezelf merkt dat je op bent, dan weet je ook wat je eraan kunt/moet doen!!

Als je iets beter voelt en je gaat weer monitoren, houd me op de hoogte dan als je wilt. Welke buikspieren willen niet helemaal mee werken?
Ik zelf train mijn buikspieren niet tot nauwelijks. Bij mij is het echt een calorie te kort die wonderen doet. Al hoe wel ik ook niet super droog ben geweest afgelopen cutt, maar dat kun je ook wel zien op de foto.
Nu weer lekker een halfjaartje tot een jaartje bulken :muscle:t3:
Als ik je ergens mee kan helpen, dan doe ik dat graag he!!

Zonder humor geen vakantie Rob haha.

Ik krijg wel weer lekkere spierpijn na afloop, dus ergens gaat het wel goed. Het is natuurlijk geen schande om stappie terug te doen. maar wennen zeker.

Ja doe ik.
Gister zat ik al naar nieuwe apps te kijken en daar kwam ik op 2580 Kcal per dag voor onderhoud.
Vond ik vrij hoog.
Dus ik denk dat ik weer gewoon naar MyFitnessPal ga.

Heel droog ben ik nooit geweest.
Ik ben wel vrij lang en wil nog wat massa houden om “body te houden”. Ik denk dat heel droog niet staat bij mijn lichaam.

Die van jou zien dr goed uit.
Ik mis de 2 bij de navel, dat is nog een laagje baby vet haha
Die wil ik wel hebben, maar dat is psies wat je zegt: cutten en vet verliezen.
Ik denk alleen dat cutten met een blessure niet slim is?
Dus ik neem het nog voor lief.

Lekker! meer eten na een cutfase is zoooo lekker.
Alles voelt als een traktatie haha
Geniet dr van, je cutfase komt er straks weer aan haha

Ja ik denk dat ik je nog ga benaderen voor mijn cutfase en hoe aan te pakken.
Een frisse kijk zal meer goed dan kwaad doen en ik lees dat jij daar veel meer thuis in bent dan ik.
Ik word heel zenuwachtig van cijfertjes en restricties.
Thanks voor het aanbieden :+1::fist_right::fist_left: