FIT.nl

In voedingsapp wel of niet je training invoeren?

Wat ik mij ook afvroeg, de sportschool heeft dit niet benoemd nl, of ik mijn training wel of niet moet invoeren in mijn app. Ik deed dit nooit, maar toen ik het eens uit probeerde zag ik dat mijn calorie behoefte meteen werd aangepast, ik moest meer eten ( logisch ook ). Ik zal het binnenkort vragen in de sportschool, maar dacht ik stel hier de vraag, benieuwd wat iedereen doet.

Als je niet wilt afvallen, dan zal je die kcal wat je verbrand erbij moeten eten anders zal je dus afvallen.

Je moet natuurlijk niks, maar wanneer je trainingen logt heeft dat een aantal voordelen. Je ziet bijv. hoeveel je extra hebt verbrandt en kan het ook waardevol zijn om je progressie bij te houden.

Bedankt Erik

1 like

dankjewel ik ben elke dag bewuster bezig met mijn voeding en probeer goed aan de calorieen te komen en bij te eten

Ik zie dat mijn app niet de verbrande calorieen berekend van mijn krachttraining daarvoor moet ik de betaalde versie aanschaffen. Ik zal het op internet opzoeken daar vind ik het vast ook wel

1 like

Zelf gebruik ik de food app en de sport app van virtuagym. Hele fijne app’s vind ik! Die berekenen dat wel.

1 like

Bedankt, dan ga ik die installeren , handig

1 like

Ik houd het zelf al jaren bij, het is meer een gewoonte geworden dan moeten. Het begon eigenlijk als simpelweg eens kijken naar wat het me zou opleveren. Ik boekte veel sneller progressie dan voorheen, simpelweg omdat ik nu wist dat ik meer/minder moest eten maar vooral waarvan!

In principe weet ik nu gewoon uit mijn hoofd wat ik dagelijks consumeer, wat dat me oplevert en wat de bijbehorende voedingswaarde is. Simpelweg door het iedere dag te gebruiken. Toch blijf ik het doen, het is meer een gewoonte geworden.

3 likes

Ik merk dat het bij mij nu ook een vast patroon begint te worden. Het word steeds makkelijker en ik hoop dat ik ooit ook veel uit mijn hoofd weet. Ik ben niet zo graag steeds bezig met mijn mobiel dat is wat me ervan tegen staat.

1 like